Визуален маркетинг като инструмент за продажба

Автор -

Визуалният маркетинг обхваща всички визуални елементи от маркетинга на вашия онлайн магазин – логото, темплейта, цветовата схема, бекграунд изображението и т.н. Тези елементи няма да извършат продажбата вместо вас, но ще ви помогнат да се отличите пред останалите конкуренти в интернет. Ако нямате опит с тази част от маркетинга, можете бързо да наваксате без да се налага да ходите на университетски курсове или други подобни.

Визуален маркетинг

Визуален маркетинг като инструмент за продажба

Онлайн бизнесът не може без визуален маркетинг. Потребителското внимание в интернет се привлича посредством визуалното съдържание и много онлайн търговци се опитват да научат тънкостите на тази материя. Основните инструменти на визуалния маркетинг са видео клиповете, графиките и изображенията.

Ако започнете сами да създавате графики с Photoshop или друга програма е важно да запомните, че съдържанието, което правите трябва да комуникира ясно с потребителя. Това значи, че изображенията, които ползвате трябва да са добре подбрани според контекста, в който ги използвате. Ако графиката съдържа текст, убедете се, че потребителите ще могат да го прочетат без да напрягат зрението си. Преди да публикувате визуално съдържание, попитайте близки и приятели за мнение. Това е най-добрият ориентир за това колко успешно сте се справили със задачата.

Същото в общи линии важи и при създаването на видео клипове. Видео съдържанието трябва да предлага нова информация – много харесвани са клиповете от типа „Как да…?“. С публикуването на такава полезна информация ще създадете впечатление за лидер. От визуална гледна точка също е препоръчително да представите себе си и вашия персонал (ако имате такъв). Така за разлика от други онлайн магазини вашият бизнес ще има лице. Ако лицата на вашия бизнес участват в различни обществени инициативи и предизвикателства – не се колебайте да го покажете с видео пред онлайн клиентите си. По този начин ще помогнете на потенциалните клиенти да се идентифирицират с вашия бранд, а това от друга страна ще ги направи по-склонни да извършат покупка.

След като сте готови със създаването на визуалното съдържание за онлайн магазина няма да е достатъчно само да го публикувате в блога на сайта. Препоръчително е да го разпространите в социалните мрежи, през които комуникирате с клиентите си, в нюзлетъра, който изпращате по e-mail, както и в платените си рекламни кампании, ако имате такива. Дори и да създадете перфектното визуално съдържание, няма да има голям смисъл, ако не го разпространите, нали така?