5 начина да се справите с конкуренцията от онлайн магазини

Автор: -

Собствениците на малки онлайн магазини често смятат, че е невъзможно да мерят сили с големите компании. Причините за това могат да са различни, като почти винаги се свеждат до ограничените ресурси – скромният бюджет за реклама и др.

Малкият онлайн магазин обаче разполага със свой арсенал и може да се конкурира с големите бизнес играчи в електронната търговия. Ето няколко съвета как да бъдете конкуренти:

1. Опознайте клиентите си

След като бизнесът ви е малък и имате малка база от клиенти, ще ви е по-лесно да опознаете желанията им. Разговаряйте с тях и разберете защо пазаруват от вашия магазин и какво друго биха купили, ако го продавате. Големите онлайн магазини като Amazon разполагат с големи статистики за това какво се купува, но не мога да задават на всеки клиент въпроса „защо?“.

 

Малки онлайн магазини

 

2. Предлагайте нишови продукти

След като сте наясно с желанията на клиентите ви, намерете нишовите продукти, които те биха предпочели пред продуктите на масовия пазар. Открийте доставчици и производители, които са специализирани. Продавайте продуктите с етикета „ексклузивно“.

3. Създайте блестящо съдържание

Както вече бе споменато в друг пост съдържанието продава. Пишете въздействащи описания на продуктите си. Публикувайте детайлни снимки, заснемайте видеа. Купувачите обичат креативното съдържание и ще запомнят продукта ви, а при малко късмет те ще го поръчат или ще си запазят вашия онлайн магазин в списъка с „Любими“.

4. Вдигайте шум

Ако имате нов страхотен продукт, то не се колебайте и го обявете в twitter, facebook, instagram или в друга социална мрежа, която ползвате. Осведомете по имейл клиентите си, които са купували сходни продукти. По този начин не само рекламирате продукта си, а изграждате комуникационна връзка с клиентите си

5. Създайте програма за лоялност

Предложете отстъпка или безплатна доставка на всеки клиент, който например закупува два продукта в рамките на месец или харчи над 100 лв. за поръчка (или друга сума). Ако офертата ви е достатъчно добра, то по този начин вие можете да привлечете част от лоялните клиенти на други по-големи интернет магазини.

Дяволът е в детайлите. Колкото сте по-малки, толкова повече детайли виждате. Използвайте ги!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>