5 вида онлайн клиенти според MasterCard

Автор -

MasterCard определи 5 типа онлайн потребители, които сегментират онлайн пазара. Тези хора се различават в своето поведение, нагласи и бдителност към личната си информация. Представителите от тези сегменти не се отличават по пол, възраст и други традиционни демографични маркери, а само по отношение на онлайн поведението си. При планирането на онлайн кампания е препоръчително да се съобразите с различните модели на потребителско поведение, ако искате да повишите вашите онлайн продажби. Проучването на MasterCard може да ви послужи като добър ориентир за тази цел.

 

Онлайн продажби

1. Споделящи информация

Около 21% от онлайн купувачите са „Споделящи информация“, според MasterCard. Тези потребители вярват, че онлайн пазаруването им спестява пари и време и са склонни да споделят лична информация – включително информация за геолокацията, когато става въпрос за сделки и специални оферти. Според проучването на компанията мобилният маркетинг, специалните оферти и email маркетингът биха били ефективен маркетингов инструмент за споделящите информация.

2. Социални и активни

„Социални и активни“ съставя около 21% от онлайн потребителите. Тези купувачи са заклети потребители на социалните мрежи. Около 70% от социалните и активните се запознават с продуктови ревюта преди да направят онлайн поръчка. Макар че 80% от тези потребители ще направят проучване за продуктите онлайн, 63% от тях предпочитат да направят покупката в реален магазин. Тази група потребители са добри кандидати за взаимодействие през Facebook, Twitter, Instagram и др.

3. Бърза покупка

Потребителите от типа „Бърза покупка“ се характеризират с това, че разчитат на интернет, когато трябва да пазаруват. Този тип потребители са 21% от всички потенциални онлайн купувачи. Около 90% от тях търсят информация за продуктите онлайн преди да ги поръчат; половината от тях от друга страна разглеждат продуктите и във физически магазин, като сравняват цените посредством мобилно устройство с интернет.

4. Пасивни потребители

MasterCard описва 17% от онлайн купувачите като „Пасивни потребители“. Тези потребители не приемат интернет и онлайн пазаруването с висока стойност и са по-малко склонни да използват социалните медии и мобилните приложения от други онлайн клиенти. Те не са съвсем наясно с това, че личната им информация е ценна за маркетинг експертите. Този сегмент е релевантен таргет за традиционния маркетинг като печатна реклама, която да мотивира потребителите да посетят онлайн магазина.

5. Проактивни и предпазливи

Около 17% от онлайн купувачите са предпазливи към личната си информация. MasterCard определят, че по правило Проактивните и предпазливи потребители споделят данните си с търговците, само при положение, че знаят как ще се използва тяхната информация. Тези потребители не се интересуват от абонирането за нюзлетъри, членуването в онлайн клубове или размяната на лична информация за специални оферти. Контактът с тях е въпрос на убеждаване и оптимизиране на онлайн пазаруването. Изграждането на връзка с този тип потребители се случва в дългосрочен план и изисква време.

 

Екипът на RAZ.bg постоянно следи тенденции в областта на онлайн пазаруването и консултира търговците, които ползват платформата относно най-добрите практики за продажба в интернет.