Каквото се е случило през 2014, си остава в 2014. Вече е 2015 г. и онлайн търговците трябва да са в час с маркетинговите тенденции, за да развиват успешно своя онлайн магазин. RAZ.bg ви дава 5 отправни точки, от които да започнете.
1. Нишовите социални мрежи ще се разрастват
Големите социални мрежи като Facebook, Twitter и LinkedIn ще се сблъскат с нова конкуренция през 2015 г. Пример за такава конкуренция е Ello – социална платформа, без рекламна политика, която е още в бета версия. Тя вече се радва на голямо внимание от хората, които следят развитието на социалните медии. Предстои да видим дали Ello ще намери своето място в екосистемата на социални мрежи, но създаването й сочи, че днешните големите играчи няма да са единствени в близкото бъдеще. Други потенциални играчи в полето със социални мрежи са Foodie – нишова социална платформа за любителите на храна и Fitocracy – сайт, посветен на фитнеса. Polyvore и Kaboodle са две мрежи, които са насочени конкретно към пазаруването чрез социални мрежи. Присъствието на вашия бранд в тези мрежи може да се окаже голямо преимущество спрямо конкурентите ви. Ако например предлагате сладкарски изделия по поръчка, то социална мрежа като Foodie ще е перфектното допълнение към каналите ви от комуникация.
2. Google+ ще загуби потребители
Google+ има много лоялни потребители, но прогнозите са, че през тази година няма да е значителен фактор в маркетинга. Напускането на бащата на G+ Вик Гундотра през 2014 г. показва, че социалната мрежа губи местата си за акостиране от страна на бизнеса и има риск да да я сполети същата съдба като предишните й опити да доминира сред социалните медии.
3. Рекламата в социалните мрежи ще се развива все повече
На практика в момента всяка социална мрежа е хвърлила усилията си в развитието на рекламна политика. Това важи с най-голяма сила за Facebook, Twitter и LinkedIn. Pinterest, Instagram и Snapchat също експериментират в тази посока. Facebook предлага рекламна стратегия, базирана върху ремаркетинг, а това сочи, че ще превърнат в рекламата в още по-интегрална част от платформата.
4. Изображенията в социалните мрежи ще имат все по-голям ефект.
Досега мрежи като Pinterest, Instagram, Snapchat и Vine бележат бърз ръст – тенденция, която ще продължава и през 2015. Филтрирането на информацията в нюзфийда на Facebook накара търговците да търсят нови начини да промотират продуктите си. Instagram и Pinterest овладяха майсторски тази потребност, тъй като те не използва подобен алгоритъм за филтриране на съдържанието.
Instagram засега владее положението като основна социална мрежа с визуално съдържание. Според изследване, проведено специално за индустрията, маркетолозите, които инвестират над 40 часа седмично в социалните медии, непрекъснато увеличават фокуса си към Instagram и възнамеряват да увеличават работата си с тази платформа през 2015 г.
5. LinkedIn ще доминира в B2B маркетинга
LinkedIn е водещата b2b социална мрежа към момента и поради липсата на сериозна конкуренция, доминирането й ще се запази и през 2015 г.
Ако вече сте прочели този текст, то вие имате едно голям предимство пред конкурентните търговци, които са още в следпразнична треска – имате възможност да насочите усилията си в посока, която има голям потенциал да ви донесе нови клиенти, нови продажби и повече работа. При нужда от помощ – специалистите на RAZ.bg ще ви дадат най-печелившите съвети. Бъдете една крачка пред другите търговци и започнете с изследването на нови маркетингови територии още сега.