Мнозинството от онлайн магазини е изправено пред сериозното предизвикателство с привличането на трафик. Ако нямате конкуренция и предлагате правилните продукти по най-прекрасния начин – с качествени снимки и видео, лесно ще преодолеете този проблем. Но ако имате вече конкуренция, което е много вероятно, се налага да търсите начини да привлечете клиентите на конкурентите. Някои търговци го правят с големи отстъпки и агресивен маркетинг, но има и друг начин – да намерите клиенти още преди да стартирате онлайн магазина си.
Oстава горещият въпрос как да отворите онлайн магазин, в който със сигурност ще влязат 5 000, 10 000 или 15 000 души? За щастие това е съвсем реален сценарий, който вече е разиграван добре от онлайн магазини като Fab.com. Идеята е проста. Онлайн магазинът обявява съществуването си единствено с посланието „Очаквайте скоро“ и вкарва в действие предварителна маркетингова кампания. Например, можете да обявите на потребителите, че ако се регистрират в онлайн магазина ви предварително, ще получат ваучер за 20% отстъпка или 10 лв. ваучер подарък при първата им покупка след официалното стартиране на магазина. В резултат от това в рамките на няколко месеца или дори седмици вие ще съберете база данни с известен брой имейли на хора, които има голяма вероятност да поръчат продукт от магазина ви, когато официално обявите, че сте онлайн. Все пак колко хора не биха се възползвали от 10 лв. гратис?
Започнете отзад-напред
Запознайте потенциалната си аудитория с вашия онлайн магазин, обяснете им от какви облаги могат да се възползват при официалното стартиране на магазина, поканете ги да споделят информацията с близките си и така докато не съставите списък от няколко хиляди имейла на ентусиасти. Трябва да определите колко голям искате да бъде списъка с потенциални клиенти и времето, за което искате да ги съберете. За да си направите реалистична прогноза, можете да проверите статистиките на конкурентитте, които обичат да се хвалят с броя потребители, които имат. Ако се ориентирате трудно, специалистите на RAZ.bg ще ви консултират така, че маркетинг планът ви да се получи максимално релистичен.
Събирайки в продължение на няколко месеца имейли на потенциални клиенти ще ви помогне да стартирате своя онлайн магазин с една сигурна потребителска база. С подходящи продукти, добри цени и атрактивни предложения ще е лесно да развиете тази база и да започнете онлайн бизнеса си ударно. Вижте още как се въвежда нов продукт в онлайн магазин.