Как да реагирате, ако имате нови онлайн конкуренти?

Дори и да отворите онлайн магазин, който в момента няма действителна конкуренция в интернет, нищо не ви гарантира, че ще царувате вечно в съответната пазарна ниша. Новите онлайн магазини са склонни да инвестират в платена реклама, за да заемат бързо дял от пазара.

По-опитните в сътоветната ниша също имат начини, по които да се конкурират с агресивния маркетинг на новите магазини – креативен маркетинг, подобрено обслужване на клиента, уникални оферти и възнаграждения за лоялност.

 

Онлайн магазини и креативен маркетинг

1. Креативен маркетинг

Повечето онлайн търговци използват сходни маркетингови тактики за привличане на нови клиенти. Сред тях обикновено са платена реклама, банери и социални мрежи. Това значи, че за да наберете скорост пред останалите, не трябва да вървите по техните маркетингови стъпки, а да сте по-креативни.

Опциите са:

  • организиране на фото конкурс
  • генериране на повече съдържание, помислете върху видео клипове тип „направи си сам“, които винаги привличат интерес. Популяризирайте съдържанието с имейл бюлетин до клиентите си, както и в социалните мрежи. Вероятността да спечелите нови клиенти е голяма.

2. Подобрете обслужването на клиентите си

Онлайн търговците, които са застрашени от своите конкуренти могат да затвърдят позициите си чрез подобряване обслужването на клиентите си. След направена поръчка можете да каните потребителите да споделят мнението си за вашия онлайн магазин в социалните мрежи. Погрижете се мнението на доволните клиенти да стигне до колкото е възможно повече хора в социалните мрежи.

3. Уникалните оферти

Първите клиенти на нов и конкурентен онлайн магазин могат да бъдат вашите стари клиенти. Това означава, че те са повлияни от рекламата на новия конкурент и са направили поръчка от него. За да избегнете този неприятен сценарий можете да изпращате email промоции със специални оферти след всяка направена поръчка. След като отшуми рекламата на стартиращия конкурент, можете отново да се върнете към стандартните си маркетингови ходове.

Представете си например, че имате клиенти, който е направил поръчка преди 3 дни. След 1 седмица можете да му изпратите имейл с благодарности за доверието и специална оферта с намаление или безплатен подарък при следваща поръчка. Ако правите специалните оферти върху базата на това какво досега е поръчвал съответния потребител, ще постигнете още по-голям успех, защото така предложенията ви ще са релевантни.

Вижте още маркетингови стратегии за увеличаване на продажбите.