През 2014 г. се случиха някои много успешни кампании, които набираха скорост главно в социалните мрежи като Facebook, Twitter, Instagram и Vine. Някои от тези кампании бяха инициирани от търговски брандове, като направиха потребителите си част от самата кампания. Ефекта определено беше на лице и се създаде нова тенденция. Това насочи вниманието на много маркетолози към социалните кампании, които се оказаха мощен ускорите на популярността на брандовете. Някои от най-успешните такива кампании за 2014 г. вероятно могат да ви послужат за вдъхновение да стартирате тематична социална кампания с вашия онлайн магазин.
1. Cancer Research #NoMakeUpSelfie На първо място е една голяма благотворителна кампания, която използваше функцията на фейсбук „Отбележи приятел“, за да се увеличи споделянето на съдържанието и да се ускори популяризирането на кампанията. Идеята е проста и започва като форма на солидарност, между жени, които са се преборили с рака и постепенно се превърна е една от най-големите кампании на годината. Концепцията беше следната: жените трябва да си направят снимка без грим, да я споделят и да мотивират своите приятелки да направят същото. Кампанията се разрасна до дарения за инициативи срещу рака чрез СМС-и. Фондацията за изследвания срещу рака във Великобритания отчете 8 милиона паунда дарения само за 6 дни.
2. ALS Ice Bucket Challenge Номинирането на приятели беше нова и атрактивна форма за провеждането на благотворителната кампания „Ледена кофа“. Кампанията започна в САЩ и набра скорост в момента, в който в нея се включиха известните личности и те започнаха да номинират любимите си приятели. Според последния доклад на ALS асоциацията даренията около кампанията са ударили 88.5 милиона долара само в САЩ.
3. Net-a-Porter #IAmPorter Друг водещ тренд в социалните медии тази година беше интеграцията между брандовете и клиентите, които имаха възможността да станат част от самата кампания. Net-a-Porter е луксозен моден бранд и стартира кампанията #IamPorter за клиентите си, като им даде шанс те сами да създадат собствени корици за вътрешното списание на марката Porter. Условието е участниците в кампанията да са на корицата с дрехи на Net-a-Porter. Кампанията се хареса на потребителите на марката.
4. Tommee Tippee Superdads
Брандът за бебешки стоки Tommee Tippee предложи на всички татковци от своето фейсбук общество парченце слава, като публикуваха брандирани снимки на бащи с децата си в специален фото албум. Майките се впечатлиха, бащите се възгордяха, а споделянията в мрежата растяха.
5. Oreo във Vine
https://vine.co/v/hABV9FBMPTD
6-секундата видео платформа Vine окончателно се превърна в хит. Oreo триковете се превърнаха в любимите клипчета на потребителите, които не предполагаха, че малките бисквитки са толкова многофункционални. Oreo си спечелиха над 37 000 нови последователи в тази нова и нишова платформа.