Погледът към електронната търговия в различни континенти винаги е полезен. Особено когато говорим за развити икономики като САЩ и Япония. Това са страните, в които бизнесът е много развит и винаги можем да вземем някой и друг урок от тях.
Статистиката
Близо 80% от японските потребители пазаруват онлайн. Тази статистика изкушава много чужденци да разширят онлайн магазина си или те-първа да отворят такъв в Япония.
Методите за плащанията
Кредитните карти са най-популярният метод за плащане в Япония. Следващи по популярност са наложеният платеж, плащане на място и банкови преводи. Разликата с българските онлайн магазини е, че у нас наложеният платеж все още е най-предпочитания метод за плащане. Урокът, който можем да извлечем от Япония е, че методът за плащане с карта в никакъв случай няма да навреди на онлайн магазина и е добре да го предоставим на клиентите си. За целта е добре платформата за онлайн магазин, която ползвате, да позволява лесно интегриране на плащания с карта.
Бърза доставка
Япония е малка страна и доставките са бързи. Повечето от поръчките се доставят на деня или на следващия ден от покупката. Ако поръчката отнеме повече от два дни, клиентите получават обяснение за това от търговеца. Тази закономерност от японската електронна търговия доказва, че доставката е важен елемент от вашият бизнес и трябва да сте гъвкави с начините, по които клиентът може да получи поръчката си.
Поръчките от смартфони нарастват
Мобилният дял на електронната търговия в Япония е голям. Потребителите там от години използват смартфоните за пазаруване. По-голямата част от потребителите имат повече от един смартфон, което прави мобилната пенетрация в онлайн пазара над 100%. Дялът на пазаруване през мобилни устройства в България също бележи своя ръст, макар и не толкова забележителен като в Япония, затова преди да отворите онлайн магазин се уверете, че сте избрали платформа, която осигурява работеща мобилна версия на сайта.
Лоялността и специалните оферти са важни
Говорили сме много за лоялност и промо активности, които могат да донасят нови клиенти, да запазват съществуващите и да генерират нови печалби в онлайн магазина. Погледът към Япония сочи, че тамошните търговци обръщат внимание на лоялните си клиенти повече отколкото търговците в САЩ.
Японската култура включва „правене на добри сделки“. Затова почти всички продукти в онлайн магазините им имат известно намаление от регулярната си цена. Освен че продуктите почти винаги са намалени, лоялните клиенти могат да получат допълнителна отстъпка с промо код. Онлайн магазините на RAZ.bg поддържат функция с промо кодове, така че лесно можете да приложите тази тактика и за онлайн клиенти в България.