Начинът, по който пазаруваме непрекъснато се променя. Следенето на потребителското поведение в онлайн магазин понякога може да е предизвикателство заради динамиката, която заобикаля дигиталните технологии. В такива моменти е добре да поглеждаме към по-голямат каритна и да следим в статистики и цифри промените, които настъпват у интернет потребителите.
Добра извадка може да получим от Shopify – платформата, която обслужва хиляди магазини в цял свят и има ресурс да измери определени промени, които се наблюдават при онлайн пазаруването. Интернет сърфирането от мобилни устройства е едно от първите неща, които Shopify посочват, че се променя. Според техните данни През 2012 г. 13% от поръчките в онлайн магазините се получават от мобилно устройство. Процентът им през 2013 г. скача на 23 %. През 2014 г. нови 10% вдигат дела на мобилните устройства, от които се правят поръчки в магазините на Shopify.
Социалните медии са лупа за откриване на продукти
Платената реклама и доброто позициониране в резултатите на търсачките все още доминира като основен метод за привличане на трафик. Но поръчките, които се правят през социалните мрежи като фейсбук и туитър също нарастват. През 2014 г. ръстът им е с цели 202%.
Когато са будни, винаги пазаруват
Shopify публикуват часова разбивка на продажбите в един типичен ден. Тя онагледява как и кога хората пазаруват. Данните показват, че онлайн потребителите пазаруват където и когато им е удобно. Това може да се случи от десктоп устройство в офиса, през смартфона на някакво събитие или в леглото, докато се проверяват фейсбук известията. Най-популярното време за пазарвуане в итнернет са делничните дни между 12 и 2 ч. следобед, както и в неделя вечер.
Топ продуктите на 2014
Различни марки попадат в топа, като сред тях са продуктите вода с плодове, туристически раници, слънчеви очила, бански, кецове, часовници, слушалки, легла за домашни любимци, биберони и др. Някои от магазините в Shopify привлякоха интереса на други компании през 2014 г.., което доведе до продажбата им чрез много добра сделка. Пример за това е онлайн магазинът LiftWARE, който се занимава с продажба на лъжици, предназначени за хора с Паркинсон. Собственик на този онлайн магазин вече е не кой да е, а Google.
Подобно на Shopify, RAZ.bg също предлага онлайн магазини, които са оптимизирани за достъп от мобилни устройства. Така търговецът ще е сигурен, че всички преимущества за успех са на лице и може да развива бизнеса си без ограничение. Точната идея и точния момент могат да превърнат вашия онлайн магазин в следващия LiftWARE.