Онлайн продаването е бизнес, който се променя. Това от своя страна променя изискванията, които търговците трябва да имат към платформите, които обслужват онлайн магазините им. Пример за това е мобилната версия за онлайн магазин, която преди години не беше сред най-важните функционалности, които платформите предлагаха, но в момента е важен компонент за развитието на онлайн бизнеса. Затова подготвихме няколко важни въпроса, които всеки предприемач трябва да си зададе преди да направи избор на платформа за онлайн магазин.
Колко ще струва?
Днес могат да ви предложат онлайн магазин с различни размери за различни бюджети. Важно е вие да изчислите колко можете да плащате месечно/годишно и да направите избора си спрямо това ваше очакване.
Колко време ще е необходимо, за да започнете?
Някои онлайн магазини, като тези на RAZ, се настройват и са готови за работа само за няколко часа. Други решения могат да отнемат и около месеци за стартирането. Затова е важно да се насочите към решение, което може да съвпадне със срока, който сте си поставили.
Ще изглежда ли добре и ще работи ли лесно?
Добре работещият онлайн магазин обикновено изглежда също толкова добре, колкото функционира. Естетиката на сайта е ключ към доверието на клиента и това е сериозен аргумент, който трябва да имате предвид. Предлагаме ви да разгледате външния вид на някои от магазините, които ползват услугите на RAZ.bg – yerbamate.bg procardetails.com magazinche.com.
Колко е гъвкав продуктовият каталог?
Трябва да прецените дали продуктите, които ще продавате се предлагат в различни разцветки и размери. Ако продуктите ви имат различни вариации, е важно каталогът на онлайн магазина ви да поддържа функция, която да позволява на потребителя да избира цвят, размер и т.н. За пример можете да разгледате тази продуктова страница на онлайн магазин, която представя продукта по възможно най-добрия начин.
Страниците ще зареждат ли бързо?
Бавно зареждащите страници могат да навредят на бизнеса. Това твърдение е потвърдено от множество проучвания и доклади. Скоростта на зареждане зависи до голяма степен от софтуерната архитектура. Вие можете да проверите скоростта като посетите вече съществуващи онлайн магазини и тествате сами колко бързо се отварят страниците. Това ще ви даде добър ориентир дали платформата, която обслужва тези магазини ще ви осигури добра скорост на зареждане.
Ще ви помогне ли с маркетинга?
Платформата трябва да ви помага да позиционирате по възможно най-добрия пазарен начин вашите продукти. Това означава, че платформата ви трябва да поддържа функции като крос-продажба (на потребителя се предлага да добави към поръчката си друг продукт. Освен това платформата трябва да работи добре със съдържание – в идеалният случай да има блог, в който можете да публикувате текстове, галерии със снимки и видеа. И не на последно място – мобилна версия, за която сме писали доста в предишни теми.
Вижте още от какво се състои един онлайн магазин от RAZ.