Рекламната стратегия на Instagram се разраства все по-бързо благодарение на технологията от Facebook. В началото на юни приложението отвори вратите си към милиони рекламодатели с нови рекламни функционалности и осъвременени инструменти за таргетиране, вече изпробвани от компанията-майка. В момента правят следващи стъпки към разширяване на възможностите за връзка между бизнеса и потребителите в рамките на пирложението.
Рекламите в Instagram вече ще могат да се появяват с бутон „Shop Now”, който ще свързва потребителите на приложението с връзка, от която може да се извърши пазарно действие. Рекламодателите ще могат да достигат до своите потребители на база, различна от само възраст и пол. Предпочитанията от фейсбук профилите ще играят важна роля за тази цел.
През 2012 г. Facebook закупи Instagram за 1 милиард долара. През 2013 г. започнаха за първи път да се появяват реклами в приложението. Концепцията на рекламната политика се изразява основно в това комерсиалното съдържание дасе слива с контекста на фото фийда, който всеки потребител вижда индивидуално.
Instagram наблюдават, че расте интересът към пазаруване от приложението. Една от причините да мислят така е, че потребителите непрекъснато правят скрийншоти на публикации, а това означава, че възнамеряват да научат повече за продуктите, които срещат. В бъдеще вече ще има възможност това да се случи чрез бутони „Shop Now”, “Book Now”, “Download”, “Learn More” и „Sign Up”, които са изключително подходящи за съдържанието на онлайн магазин в Instagram.
По наблюдения на компаниията потребителите на приложението искам да се свързват с бизнеса чрез Instagram – независимо дали става въпрос за любимият им местен бутик за дрехи или любимия ресторант. През следващите месеци стъпка по стъпка ще се работи за осъществяването на връзка между потребители и бизнес чрез рекламния софтуер на Instagram и интерфейса за закупуване на реклама на Facebook.
Към момента има над 2 милиона рекламодатели, които използват Facebook за реклама на бизнеса си. Разработената вече инфраструктура на Facebook за пазаруване ще бъде използвана за управлението и измерването на успеха на рекламите в Instagram. В момента рекламния софтуер е достъпен само до избран списък от маркетингови партньори на Facebook, но до края на годината списъка ще се разшири и рекламните възможности на Isntagram ще достигнат до всеки малък и среден бизнес.