Често сме говорили за маркетинга на съдържанието и начините, по които един онлайн магазин може да подобри позиционирането си в интернет чрез генерирането на релевантно съдържание. Затова решихме да извадим няколко примера, които реално оказват влияние върху развитието на бизнеса в следните направления:
- SEO
- Изграждане на лоялност и устойчиви взиамоотношения с пторебителите.
- Помощ и съвет при използване на продуктите
- Повече продажби
Made.com
Made.com е онлайн магазин, който се занимава с продажбата на мебели. Примерът, който си струва да споменем е свързан с профила на магазина в Instagram.
Там чрез снимки Made.com показват как клиентите им използват мебелите, които са закупили. Този тип съдържание спада към така нареченото „социално доказателство“ и снабдява потенциалните клиенти с идеи, които им подсказват за ползите от определен продукт.
Coggles
Блогът на онлайн магазина Goggles разполага с лайфстайл секция, която активно публикува редакторско съдържание. То обаче не е обвързано с представяне на продуктите и с търговската дейност на магазина изобщо. За сметка на това, обаче, текстовете целят да акцентират върху ценностите на търговеца. По този начин Coggles дават пример как се изгражда връзка с потребителите, които споделят еднакви ценности.
Mr Porter
Mr Porter разполага с блог секция, която е озаглавена с името „The Journal” – и има защо. Там редовно се публикуват статии и интервюта, който приличат по-скоро на публикации от печатни концецптуални списания, отколкото на блог текстове. Добър пример е интервюто с Кит Харингът (Джон Сняг от сериала „Игра на тронове“).
На пръв поглед това интервю няма търговски характер, обаче в него читателят ще открие линк към дрехите, които г-н Сняг, пърдом, Харингтън, е облякъл на снимките си. Добър повод да си ги поръчате, ако намерите стила му за вдъхновяващ. Други личности, които присъстват в The Journal, модифицираният блог на Mr. Porter, са Хосе Моуриньо и Феран Андриа.
Можете да взаимствате от тези примери и да ги претворите в част от маркетинга на вашия онлайн магазин. Споделете за резултата в коментарите.