Преди време обърнахме внимание върху потребителските отзиви и важната им роля в продаването в онлайн магазин. В Amazon има изразена закономерност, че високо оценените продукти се продават повече, т.е. повече отзиви (независимо дали са положителни или негативни) = повече интерес. Затова остава важен въпросът как да напълните магазина си с потребителски отзиви?
Най-важното е да бъде лесно за потребителят да напише отзив. Обикновено за да се остави отзив са необходими само име на потребител, оценка и написването на самия отзив. В магазините на RAZ.bg стъпките за оставяне на отзив са максимално опростени, като по удобен начин предлагат на потребителя да направи гореизброените стъпки. Затова единственото, за което трябва да помислите е как да задействате поведението на клиента така, че да оставя отзив след покупка. Начините са няколко:
- имейл. Изпратете съобщение около 10-14 дни след поръчката на продукта и помолете потребителя да остави онлайн отзив. Това е най-разпространеният метод за генериране на отзиви и дава най-големи резултати,
- ако тече програма за лоялност в онлайн магазина ви, можете да предложите точки или купони с отстъпка на потребителите, ако оставят отзив за продукт, който са закупили. Помолете потребителите за искрени мнения, за да не създадете впечатление, че ревютата в магазина са прекалено ласкателни.
- запомнете добрите клиенти. Добрите потребителски ревюта могат да бъдат „рециклирани“ като съдържание за блога на онлайн магазина ви. Ако клиентите ви влагат време в писането на отзиви за продукти, които те ценят, ще се зарадват, че отличавате думите им на по-специално и видимо място в сайта. Този тип показност дори може да мотивира други потребители да се включат в обмяната на отизив.
Ако разгледате сайтовете на някои от големите и успешни онлайн магазини, както и Amazon, сами ще се убедите в ползите, които съдържа тази функция и използването й. Прочетете и нашите съвети как да администрирате отзивите и потребителските мнения в онлайн магазина.