Ефектът на добре изпълнена кампания с имейл маркетинг може да се сравни с натискането на педала на газта и потеглянето на колата. От всички начини, чрез които онлайн търговците могат да достигат целите си и да повишават продажбите си, имейл маректингът има най-висок потенциал. Особено когато сте се подготвили с ценно съдържание, сегментирали сте списъка с потребители и сте персонализирали съобщенията си до тях. Тогава вашият онлайн магазин със сигурност ще се нареди с няколко позиции пред конкурентите.
Имейл маректинг в цифри
Имейл маректингът може да генерира абсурдно-звучащата възвращаемост от 4300% от инвестицията според 2013 Direct Marketing Association Statistical Fact Book. Ако тази статистика е коректна, тогава може да се направи прогнозата, че за всеки 1 долар, инвестиран в имейл маркетинг, има възвращаемост в продажби в размер от 43 долара. Разбира се, това изследване е проведено на база онлайн магазини в Америка.
Дори и без такова проучване обаче маркетолозите считат имейл маркетингът като силен инструмент за пазара. Например спред изследване от 2014 година 68% от маркетинг специалистите оценяват имейлите като добро или отлично средство за маркетинг. 22% от интервюираните специалисти твърдят, че имейл маркетингът е отличен по отношение на възвращаемост на инвестицията и по-добър от SEO оптимизацията, която, от друга страна, е оценена като отлично средство за маркетинг само от 20% от интервюираните. 16% смятат контент маркетинга, като най-доброто средство за маркетиране, маркетинга в социалните медии печели 7% от вота на доверие от професионалистите, а мобилният маркетинг само 5%.
Нека разгледаме един пресен случай, за да проверим дали тези проучвания отговарят на реалността.
На 9-ти февруари 2015 г. онлайн магазин в САЩ стартира конкурс в уебсайта си и във Фейсбук. Участниците в конкурса имаха шанса да спечелят чувал с висококачествена кучешка храна. Конкурсът бе анонсиран в блог публикация, закачена на начална страница в онлайн магазина и с платена фейсбук реклама. За три дни конкурсът имаше само 40 участници. Тогава на четвъртия ден онлайн търговецът прибягна до изпращането на имейли. Само за няколко часа вече имаше 604 участници. 24 часа по-късно участниците надброяваха 1300, като почти всички са били доведени от имейл кампанията.
Можем да говорим, че имейл маркетингът работи, както в пресния пример от февруари тази година, когато той е персонализиран и релевантен. Ако не са спазени тези две изисквания, имейлът ще бъде възприет като един обикновен спам.
Имейл маркетингът може да се използва и като уред за сегментиране на потребителите. Например в изложения пример търговецът вече знае, че потребителите, които са взели участие в конкурса му имат куче и имат интерес да хранят кучето си с висок клас храна. Търговецът оттук нататък ще може да изпраща на тези потребители добре написани и персонализирани имейли с потенциала да моделира предпочитанията на потребителите към определени брандове и онлайн магазини.
Ако игнорирате имейл маректингът, то е много вероятно да загубите възможни клиенти.