Добре обмислената и описана страница в онлайн магазин може да привлече купувачи от социалните мрежи и търсачките. Затова е важно да имате предвид няколко съображения, когато пишете заглавието на продуктова страница или блог пост.
Оптимизация на заглавието.
Грижата за добро заглавие в онлайн магазина не отнема никакви усилия, но има голямо значение. Ако заглавието е добро и отговаря на търсенето на клиентите, те ще посетят вашия онлайн магазин. Дори могат да си купят нещо от него. Страницата с резултатите на Google ще показва заглавието на потребителите, то ще се показва и в постовете в социалните мрежи и другите места, чрез които комуникирате.
Заглавията трябва да бъдат разбрани на първо място от хората
Заглавията имат ясна и конкретна задача. Те трябва да описват съдържанието на страницата ясно, така че заинтересованите потребители да бъдат привлечени и отварянето на страницата за тях да бъде резултатно, а не заблуждаващо. Колкото по-красноречиво е заглавието, толкова по-добра работа ще свърши то в привличането на посетители, които действително ще купят продукта, който страницата рекламира.
Ключовият извод тук е, че заглавията не трябва да се пишат само с нагласата да угаждат на търсачките. Те трябва да комуникират преди всичко с хората. Да, важно е заглавието да съдържа ключови думи, които да класират страницата на добра позиция в Google, но още по-важно е когато потребителят видя това заглавие, да отвори страницата и да получи това, което търси.
Структура на заглавието
Търсачките обикновено препоръчват заглавието да се състои от една или две ключови думи, както и името на сайта, разделено от заглавието с вертикална черта. Търговците, които имат онлайн магазин в RAZ.bg ползват система, която им напомня, ако заглавието не съдържа ключова дума, така че ако търговецът има желание да бъде номер 1 в Google, усилията, които трябва да положи за минимални.
Други съображения
Съобразявайте се с дължината на заглавието и четимостта му. Ако заглавието е твърде дълго, търсачките ще го съкратят. Платформата за онлайн магазини на RAZ.bg показва визуализация с начина, по който ще изглежда заглавието, така може да се предотврати „съкращаването“ му. Важно е също така да не се прекалява с използването на думи. Например като продавате спортни дрехи, няма нужда да използвате думата „спорт“ два пъти. Просто кажете, че продавате „Спортни маратонки“, но не се престаравайте със „Спортни маратонки за спорт“. Търсачките разпознават умишленото „пробутване“ на ключови думи в заглавието.
/изображение: Flickr