Какво определя успешният онлайн магазин? Зависи от целите и критерия, по който мерим успеха – печалби, стратегия и т.н. Как точно онлайн търговецът отбелязва успеха си? Ето 5 условия, според които трябва да движите онлайн магазина, ако сте твърдо решени да отбелязвате сигурен ръст.
1. Познавай потребителя
Какви продукти и услуги търсят вашите клиенти? Как откриват продуктите, които търсят? Как избират търговец, на когото да се доверят за поръчка? Каква помощ им трябва след като направят поръчка?
2. Изберете правилните продукти
Продуктите, които продаваш, трябва да бъдат търсени и желани от потребителите. Продуктите също трябва да се отличават по някакъв начин от конурентите ти – било то чрез качество, цена, представяне, продуктово съдържание и/или потребителски ревюта. Не предлагай продукти, които са достъпни на по ниска цена от други популярни места.
3. Направи магазина си лесно откриваем
Това може да е времеемко за нов току-що стартирал онлайн магазин. Да си спечелите добро класиране в Гугъл отнема време и всеотдайност. Използвайте социалните медии – фейсбук, гугъл +, туитър; подготвяйте съдържание за тези канали и непрекъснато анализирайте резултатите и ако се наложи, променете подхода/съдържанието.
4. Отличете офертата си.
Изпъкнете пред своите конкуренти, като отличите вашите продукти. Създайте кампании и промоции, които ще се оценят от клиентите ви. Не се ограничавайте само до 10% намаления или безплатна доставка. Предлагайте пакети от продукти, които се допълват взаимно. Предлагайте експертни съвети.
5. Бъдете наясно с бизнес модела.
Не е задължително да се запишете в бизнес училище, но е добре да разбирате основната икономика на бизнеса. Какви трябва да бъдат приходите ви, разходите ви, инвестициите ви. Какви са рисковете? Планирайте стиуации, в които се налага да ви връщат поръчки. Добре е да сте подготвени за всичко.