В основата си съдържанието разчита на принципа на реципрочността и на трупането на доверие. Ако един интернет магазин непрекъснато предлага полезно, интересно, забавно, информативно и стойностно съдържание, посетителите му ще почувстват благодарност за това и ще развият впечатление за експертност към магазина. Когато дойде момент, в който тези посетители се нуждаят от продукти, които вие продавате, вероятността да поръчат от вас е много голяма, тъй като те вече имат изградено доверие и уважение към вашата експертност.
В днешно време съдържанието се създава по-лесно от всякога. Нужен ви е само достъп до интернет (Google Docs), блог в онлайн магазина, фейсбук страница и базова компютърна грамотност за оформяне на текст, който да привлича вниманието на клиентите ви.
Така че остава въпросът какви са техническите стъпки, за да имате добро съдържание в онлайн магазина?
Проучване за съдържанието
За да създавате съдържание, трябва да проучвате съдържание. Така се раждат идеите за това, което да пишете в блога на своя онлайн магазин. Можете да проучвате съдържанието в други онлайн магазини. Като съберете вдъхновение, помислете за това какви точно са вашите цели – кои продукти искате да представите по-добре и т.н.
Някои от въпросите, които можете да си поставите са:
– Какво търсят клиентите;
– Какво съдържание се публикува в социалните медии и блоговете, близки до тематиката на вашия онлайн магазин;
– Какви са ключовите думи, по които онлайн магазинът ви е откриван;
– По какъв начин можете да използвате съществуващото съдържание на онлайн магазина;
Създаване на съдържанието
След проучването идва ред и на създаването на съдържанието – блог статия, видео материал или инфографика – за всеки един тип съдържание от изброените ще ви е необходимо да отделите време за създаване. За блог статия можете да пишете съдържанието директно в платформата за вашия онлайн магазин (WordPress) или в документ в Google Drive.За видео материали можете да използвате програма като Adove Premiere, но има и избор от много други опции – платени и безплатни, в зависимост от предпочитанията ви.
Съвети за създаване на видео съдържание в онлайн магазин.
Публикуване и разпространяване
Публикуването на съдържанието и разпространението му включва планирането кога да бъде публикувано в сайта на онлайн магазина ви и след това в каналите, чрез които комуникирате.
Ролята на поддържащото съдържание за един интернет магазин
Оптимизация на съдържанието на онлайн магазин
За да помогнете на хората да откриват вашите съдържание, трябва да го оптимизирате така, че да бъде по-лесно за намиране. За целта, например, ако имате онлайн магазин с wordpress, в платформата има вграден SEO инструмент за оптимизация, който ви съветва какви ключови думи да използвате в заглавието, текста, изображенията на всяка една статия. Поискайте от вашата платформа за онлайн магазини обучение за оптимизация на съдържанието. RAZ.bg предлага безплатно обучение за работа с онлайн магазини за всеки свой търговец.
Съвети за оптимизация на съдържанието на онлайн магазина в името на повече интернет продажби