Ключови думи за SEO оптимизация на онлайн магазин

Автор -

SEO оптимизирането на сайт се характеризира с един основен принцип – това е начин да помогнете на Google и другите търсачки да разберат по-добре какво продавате в онлайн магазина си и към кои потребители е насочено съдържанието. Това ще работи във ваша полза, защото ще увеличите шанса търсачките да предложат вашия сайт като резултат при търсенето от потребители на продукти, които вие продавате.

Най-добрата тактика при процеса на SEO е проучването на ключовите думи. Това е изкуството да разберете терминологията, която вашите потенциални клиенти използват, за да търсят в нета продуктите, които продавате и след това да я синхронизирате с терминологията, която използвате във вашия уебсайт и маркетинг.

Защо ключовите думи са важни?

Всеки път, когато някой търси нещо в Google, търсачката трябва да реши кои резултати да даде от хиляди възможни страници. Алгоритмите на търсещата машина определят най-релевантите съвпадения от търсенето. Затова е важно внимателно да подберете ключовите си думи. Целта ви не трябва да се ограничава до класиране в първите няколко страници с резултати при търсене, а в първите няколко резултата на първа страница. Разликата е голяма и ще я усетите най-вече по броя посещения, ако сайтът ви излиза на втора или трета страница при определена ключова дума, а не на първа.

Графика с трафик в онлайн магазин от резултатите на Google

В търсене на подходящите ключови думи

За да започнете с определянето на ключовите думи направете първоначален списък с всички думи, които смятате, че клиентите ви биха използвали, за да намеря магазина ви и продуктите, които продавате. Добре е да помислите и за кратки, и дълги ключови думи.

След като сте направили първоначалния списък, можете да прибегнете към инструмента за откриване на ключови думи на Google – Keyword Planner. Той ви позволява да онагледите статистиките за търсене – виждате колко търсения месечно има конкретна ключова дума, каква е конкуренцията и какви са другите сходни ключови думи.

За да използвате Keyword planner на Google ще ви е нужна регистрация в Google Adwords. От Adwords акаунта си можете да изберете опцията Tools и Keyword Planner. Вече имате достъп до функциите му и можете да започнете планирането на вашата SEO стратегия. Ако правите нещата, както трябва – скоро вашият онлайн магазин ще е с повече посещения и в още по-добрия случай – повече поръчки.

kluchovi-dumi-online-magazin

maratonki-adidas-online-magazin-keyword-planner