SEO на един онлайн магазин изисква комбинация между релевантност и авторитетност. Говорили сме много за релевантност и всеки наш търговец лесно е усвоял необходимите умения за постигането й. Но авторитетността изисква нещо повече – да имате общност, която се интересува от нещата, които продавате и тази общност да бъде активна.
Авторитетността изисква вашата общност – клиенти, онлайн купувачи и хора, които просто пишат за вашата ниша – да говори за вашия онлайн магазин и вашите продукти. За да постигнете това, трябва да ги мотивирате. Изкуството да поддържате авторитетен онлайн магазин се нарича още линк билдинг т.е. печелене на линкове към вашия онлайн магазин. За да си спечелите линкове, трябва да правите няколко неща и да имате желание да играете в нивото за „напреднали“.
- Да давате стойностно съдържание. Колкото по-стойностно е съдържанието, което публикувате, толкова повече се покачва потенциала да си заслужите линкове, които да подобрят и авторитетността на вашия онлайн магазин.
Стойностното съдържание е хлъзгав термин. Бъдете внимателни и преценете какво наистина има стойност за членовете на вашата общност. Предложете това, което общността иска, а не това, което вие искате да искат. - Не бъдете егоцентричен онлайн магазин и не се задоволявайте само с минимума, който се изисква от вас за стойностно съдържание. Не бъдете кратки в продуктовите си описания – не и за сметка на полезността на съдържанието. Ikea е добър пример за онлайн магазин, който предоставя изобилие от полезно съдържание за работата и използването на продуктите им. Публикувайки такова съдържание за вашите продукти, вие увеличавате шанса си да бъдете споменати и дадени за пример в блог от вашата общност.
- Най-високото ниво на полезност за общността ви е, когато публикувате образователно съдържание в блога на вашия онлайн магазин. Това е трудно „ниво“, защото трябва да следите не само интересите на потребителите си, а и интересите на една цяла общност. Трябва да минете на това ниво само ако сте сигурни, че няма да се отрази негативно на останалите ви стратегии. Затова ще е необходимо вероятно повече време и повече усилия от ваша страна. Но възнаграждението си струва – по-високата авторитетност ще доведе до по-добро класиране.
Прочетете още как се пише образователно съдържание в блога на онлайн магазин.