SEO за онлайн магазин: Как работи Google ?

Търсачките сканират интернета, ровят се из милиарди данни с цел да предадат релевантна информация за секунди. Най-просто обяснено търсачките правят две неща:

  • индексират. Откриват и съхраняват информация сред милиарди страници в интернет.
  • дават резултати. По определени алгоритми търсачките предоставят на търсещия най-подходящите резултати за неговата заявка.

За да се водите по добрите SEO практики при създаването на съдържание за вашия онлайн магазин, ще е нужно да разберете как работят търсачките. Затова обяснихме накратко  някои основни фактора, от които се водят търсещите машини като Google.

SEO готов онлайн магазин

Индексиране

Как точно Google открива информацията от милиард на брой уеб страници? Софтуерна програма, която се нарича „паяк“ или „бот“ започва да сканира съдържанието в страниците. Паякът започва работа, когато човек е въвел ново съдържание.

Когато ботът открие страница, той записва информацията от тази страница, включително текстовото съдържание, html кода, информация за другите страници, с които е свързана сканираната. Цялата събрана информация се „складира“ в огромни дата-центрове. За да добиете представа какво представлява един такъв център за данни, гледайте едно от запознавателните видеа на Google:

Връщане на резултатите

Всяка една страница, която търсачката показва след стартиране на търсене по ключова дума, се нарича резултат. А редът, по който се показват страниците се нарича ранкинг (ranking). Въпросът е как Google подрежда резултатите? Отговорът е в алгоритъма, който търсачката ползва. Целта на алгоритъма е да представи най-релевантната информация, която съответства на търсенето.

Един от стратезите в отдела за качество на търсенето на Google – Андрей Липацев потвърди, че най-важните три фактора за търсачката са съдържание, линкове и РанкБрейн – система, наподобяваща изкуствен интелекет. Думите в една страница, комбинирани с контекста, в който са използвани и страниците, с които са свързани, определят как съдържанието се съхранява и на кои заявки за търсене то ще бъде предложено.

Линковете определят авторитета и доколко е подходяща страница. Алгоритмите комбинират информацията за страницата с информацията в линковете, които страницата съдържа и контекста, в който е използвана и предвид авторитета връща резултата към потребителя. Страницата трябва да попадне сред първите 10 съвпадения на алгоритъма, за да бъде показана на първа страница сред търсещите резултати.

Важно е да изберете платформа за онлайн магазин с вграден SEO асистент, който да ви помага да подготвяте съдържание, съобразено с добрите SEO практики.

/изображение: Flickr