Собствениците на магазини с реален физически адрес могат да намерят нови клиенти и да разширят бизнеса си като започнат да продават и онлайн. Първите стъпки за опитните търговци са да подготвят продуктите си, да изберат софтуерно решение за онлайн магазина си и да добият основни познания за онлайн маркетинга.
Подгответе описания и снимки на продуктите
В реалният магазин клиентите ви могат да видят продукта, да го докоснат и да прочетат етикета. В онлайн магазина трябва да представите продукта с описания, характеристики и снимки или видео. Някои фирми вероятно ще ви предоставят готови описания и снимки на продуктите, с които ви снабдяват, но това е свързано и с един основен проблем в електронната търговия: съдържанието не е уникално. Това е така, тъй като то най-вероятно вече е публикувано в сайта на производителя и в други онлайн магазини, които го ползват. Когато търсачки като Google избират резултатите от търсенето на потребителите, те подминават чисто новите сайтове, които използват копирано съдържание. За някои продукти това може да е допустимо, но е добре в повечето случаи сами да пишете описания в рамките на 30-50 думи.
Този процес може да се осъществи от вас или от специалист по писане на текстове за онлайн магазин. Когато имате описание и снимка на всеки продукт от магазина ви, вече ще сте готови за следващата крачка.
Изберете платформа за онлайн магазин
Платформата за онлайн магазин е виртуалното пространство, където ще се намира и показва вашият онлайн продуктов каталог, ще се осъществяват плащанията от клиентите и ще продавате. Има много добри решения за този тип услуга и е нужно добре да обмислите вашият избор. Направете си списък с основните функции, които трябва да има вашият онлайн магазин и на базата на този списък изберете платформата.
След тези основни стъпки можете да започнете да прилагате и по-иновативни практики, които могат да направят онлайн магазина ви популярен в итнернет.