Онлайн купувачите искат безплатни доставка, безплатно връщане на продуктите, навременна доставка и коректност. Търговците, които удовлетворяват тези потребителски желания, имат по-голям успех с лоялността на клиентите и са по-добри от конкурентите си.
Изпълняването на поръчката
– опаковане на продуктите, избирането на куриер и доставянето на пратката – и връщането на продукти са две от най-взискателните задачи за търговците. Вниманието при тези задачи може да бъде възнаградено, стига търговецът да се възползва от възможностите, които се отварят пред него, за да докаже, че умее да обслужва добре купувачите. Ако съумеете да надскачате очакванията на клиентите си по отношение на тези две специфики от онлайн търговията, е много по-вероятно да установите по-дълготрайни връзки с клиентите, които да ги накарат да пазаруват повторно. А клиент, който се завръща за втори или трети път във вашия онлайн магазин е много по-ценен от клиент, който поръчва еднократно.
Безплатно връщане на продуктите
Според потребителко проучване, правено от Shippo през 2016 г., е установено, че 87% от респондентите им вярват
Ако си позволим да спекулираме, то според проучването на Shippo всеки трети купувач би се отказал да пазарува от вас, ако не предлагате безплатно връщана на поръчките.
Статистиката сточи, че върнатите продукти при онлайн магазините представляват около 3% от всички поръчки. От тази гледна точка звучи смислено да предложите безплатно връщане на продукти в политиката си. Това може да доведе до повече продажби, тъй като доверието на потребителя ще бъде по-голямо.
Безплатна доставка
Това, което най-сигурно може да накара един купувач да се откаже да завърши поръчката си е цената на доставката. Има много изследвания и проучвания, които доказват, че безплатната доставка е значителен стимул за завършване на поръчките от страна на онлайн купувачите. Бихме добавили, че отново според проучване на Shippo около 63% от респондените им биха избрали един онлайн магазин пред друг, ако се предлага безплатна доставка.
Опаковане на поръчката
Онлайн купувачите очакват търговците да изпращат продуктите в подходящо опакован вид. Според проучване на Voxware, около 35.4% от онлайн купувачите никога не биха направи втора поръчка от търговец, който е допуснал грешка в опаковането.
Ако детайлно разглеждате поръчките си и ги опаковате вниамтелно, тези грешки ще бъдат избегнати, а вие ще се докажете като конкурентен търговец.
Прочетете съветите на Теменуга Мерджанова, собственик на арт магазин за керамика, картини, подаръци и сувенири „Магазинчето сполука“, за това как тя се справя с опаковането на продукти.
Полагането на грижи в името на това да надскочите очакванията на клиентите си от гледна точка на изпълнение на поръчки, доставки, опаковане на продукти, политика за връщане на продукти, може да ви донесе повече клиенти и да ви помогне да ги запазите за по-дълго.