Съвети за платена реклама на вашия онлайн магазин

Често задаван въпрос от страна на онлайн търговците е „Как да използвам AdWords (рекламата в Гугъл) по-ефективно и хората да купуват повече?“. Това в повечето случаи е грешен въпрос. А това води и до грешни отговори.

Харченето на пари за реклама е лесно, но търговците понякога имат незадоволителни резултати. Причината за това не е в таргетирането, а по-скоро в неподходящия дизайн на продуктовите страници и в съдържанието им. В този ред на мисли сме подготвили списък с възможните грешки, които е възможно да спънат продажбите чрез платена реклама:

  • текста на рекламата не представя коректно продукта. Клиентът е попаднал на страница, която има малко общо с обещанието в рекламата.
  • визуално страницата е с неподходящ дизайн. Клиентите се разсейват от определени елементи или шаблона на страницата не следва логиката на човешкото око.
  • страницата не е оформена така, че да предизвика клиентът да направи поръчка. Всяка продуктова страница трябва да съдържа „спусък за действие“ от страна на потребители. Съдържанието лесно може да се поправи, но дизайнът е нещо постоянно, за което трябва да сте внимателни при избора на платформа за вашия онлайн магазин.

online-magazin-reklama-saveti

Основното в една продуктова страница е да има добри изображения на продукта, добро описание и бутон за действие (бутон „Купи“). Темплейта на продутковите страници в RAZ.bg позиционира продуктовата галерия в лявата част на страницата, а продуктовата информация и бутон за действие в дясната част от страницата. Този темплейт е създаден според логиката на човешкото око да гледа от ляво на дясно по диагонал. Така едно добро изображение, ще накара потребителят да продължи да разглежда продуктовата страница и да стигне до бутона „Купи“, в случай, че продуктът е представен добре и отговаря на търсенето на клиента.

Други основни фактори са:

  • Скоростта на зареждане. Важно за ефективното осъществяване на продажби на потребители, които са посетили магазина ви  след кликване върху реклама, е бързото зареждане на страниците. За да сте сигурни, че онлайн магазинът ви ще е бърз, е добре да поискате достъп до демо онлайн магазин. Тествайте скоростта на демо магазинът. За целта можете да използвате безплатния инструмент на Google за тестване на скоростта на отваряне на страниците.
  • Дълги продуктови наименования. Не бъркайте заглавието на продукта с описание на продукта. Изпозлвайте прости и точни думи за заглавие на продукта.
  • Лоши изображения. Изображенията не трябва да бъдат извън фокус, с лошо качество или несъвпадащи с реалния образ на продукта.

Накрая, но не на последно място е важно да не бързата с харченето на рекламния бюджет. Анализирайте резултатите си и изглаждайте нещата там, където според вас има нужда от повече внимание. Тествайте промените и си вадете изводи. Това е начинът, по който платената реклама на вашия онлайн магазин ще става по-ефективна.

/изображение: http://joethegoatfarmer.com/