Една от най-практичните бизнес идеи, която трябва да разработите, ако желаете да повишавате продажбите на вашия онлайн магазин, е да пишете оригинални текстове за артикулите, които продавате. Най-добрите продуктови описания са тези, които създават впечатление още при първо прочитане. Те комуникират стойността на продукта и превръщат потенциалните потребители от посетители в клиенти на момента. Продуктовите описания не взимат цялата заслуга за продажбата на един продукт, но ролята им определено е ключова.
Много онлайн търговци не гледат към писането на оригинални описания за продуктите си като средство за увеличаване на продажбите. Те правят грешката да правят copy-paste на описанието на продукта от уебсайта на производителя, а то най-вероятно вече е използвано и на други места в мрежата. Ако искате да развивате успешен онлайн магазин, не бъдете от тези хора. Това ще се отрази зле на SEO резултатите на сайта и ще намали убеждаващия ефект за покупка.
Имайки предвид, че потенциалните ви клиенти не могат да докоснат продукта, трябва да положите максимални усилия в писането на добър текст, който да компенсира липсата на физически контакт. Важно е да използвате цялата информация, която може да убеди клиента да закупи продукта. От значителна важност е да изберете точните думи, които да привлекат вниманието на потребителя и да го накарат да натисне бутонa „Добави в количката“.
От техническа гледна точка е нужно да обърнете внимание на размера на шрифта, както и на цвета му, така че текстът да е четим за хора от всякакви възрасти. Ако посетителите в сайта трябва да полагат усилия, за да разчетат вашия текст, то най-вероятно ще предпочетат да посетят друг онлайн магазин. Оформлението на текста и смисловото му разделение също имат своята важна роля, която не бива да се пренребрегва. В случай, че вече сте започнали да пишете оригинални текстове за вашите продукти, можете да се запознате с конкретни техники, благодарение на които ще продавате ефективно и убедително на потенциалните онлайн клиенти.