Намирането на правилната търговска ниша в интернет е процесът, в който превръщате свой интерес в начин да решите проблемите на определени интернет потребители, като им продавате продуктите, от които се интересувате. След като в днешно време всичко се продава по интернет (от самолети за $ 30 000 до дребни аксесоари за $3). Малките онлайн магазини имат потенциала да се развиват успешно в интернет търговията, като ключът към успеха при тях е да се фокусират върху специални продукти, които са трудно откриваме у конкурентите или да предлагат популярни продукти по специален начин. Затова подготвихме 4 съвета за това как да намерите благоприятна търговска ниша за вашия онлайн магазин. Ако сте сигурни, че искате да продавате в интернет, но не сте сигурни точно какво ще продавате, обърнете специално внимание.
Направете списък с интересите си
Вашият онлайн магазин трябва да е източник на удоволствие. Ако не ви харесва да се занимавате с това, то няма да продължите да го правите дълго време. Затова изберете продукти, които искрено ви вълнуват. Можете да започнете търсенето на вашата продуктова категория като съставите списък с нещата, които ви интересуват, независимо дали тези интереси са подходящи за бизнес според вас.
Докато правите този списък с интереси, помислете какво друго обичате да правите през свободното си време. Харесвате ли филмите на Кристофър Нолан? Добавяте този интерес в списъка. Обичате ли да играете футбол? Също в списъка. Каквото харесвате да правите трябва да е в списъка.
След това прегледайте списъка и помислете дали има продукти, които са свързани с изброените от вас интереси и които бихте могли да продавате.
Нетуъркинг
Често най-ценният ресурс в бизнеса са контактите. Когато отваряте онлайн магазин ще ви е много полезно да чуете идеите на приятели и познати, защото те често са добър източник на идеи за търговски ниши. Посетете изложение или конференция, която е с фокус към някой от интересите ви с цел да се запознаете със съмишленици. Запознанството с подходящите хора може да се превърне в източник на вдъхновение и нови маркетингови идеи.
Пробвайте жизненоспособността
Всяка ваша идея за търговска ниша в интернет трябва да бъде пазарно изпробвана най-малко според вашите възприятия за пазара. Три са нещата, за които трябва да помислите в това отношение:
- Кой друг продава такъв продукт или подобен продукт? Ако вашата ниша е за женски бижута, то конкуренцията ще е голяма. Това не значи, че идеята ви не е благоприятна, а че ще трябва да подходите по-различно към пазара.
- Можете ли да се сдобиете с продукта? Ако въвеждате нов продукт – къде и кой ще го произвежда? Ако планирате да разпространявате продукт – имате ли разпространител, с който да работите или производител, който да ви го предложни на едро? Има ли минимален брой поръчки?
- Как ще маркетирате продуктите? Ще плащате за реклама, ще сте активни в социалните мрежи или ще заложите на друга тактика, която да популяризира вашия онлайн магазин?Отговорите на тези три въпроса могат да бъдат предизвикателство за начинаещия онлайн търговец. Затова в цената за онлайн магазин под наем от RAZ.bg е включено и безплатно консултиране, което ще ви помогне да си отговорите на важните въпроси за жизненоспособността на вашия интернет бизнес.