Онлайн магазинът след празниците – какво да правя?

Автор: -

Празничният шопинг сезон е най-важният период от годината за много онлайн магазини. Но дните и седмиците след празниците заслужават също голямо внимание. Статистиките сочат, че това е бавен период за електронната търговия. Затова е важно да си направите следпразничен план, който да ви донесе продажби и да направи едно сравнително добро начало на новата година за вашия онлайн магазин.

изработка на онлайн магазин

Предлагаме ви няколко плана за следпразничния период на магазина ви:

1. Направете отстъпки

Всяка стратегия започва с цел. Каква цел искате да постигнете с онлайн магазина си в началото на годината?
Ако целта ви е да се освободите от наличните продукти, които не сте продали през празниците (например коледна декорация и тематични коледни продукти), то трябва да направите отстъпки от цените. Но това не е единствената стратегия за вашия следколеден маркетинг. Можете да предложите купони, специални условия за доставка, разпродажба и т.н. – в зависимост от това какви са целите ви.

2. Предложете повече от намаляване на цените

Дори и намаляването на цените да ви се струва най-сигурният начин да продавате с онлайн магазина след празниците, това не е единственият фактор, който ще донесе на сезона постоянни продажби. Например можете да се постараете да предложите уникални и трудно откриваеми продукти, или да комбинирате продукти и да ги продавате в пакет, който излиза по-изгодно от индивидуалната покупка на продуктите по отделно.

3. Акцентирайте върху аксесоари и допълващи продукти

Електронните продукти често се нуждаят от консумативи/батерии. Спортните стоки често се допълват с различен тип аксесоари, гейм конзолите имат нужда от игри – можете да генерирате продажби след празниците като предложите допълващи продукти за това, което се е купувало най-много в дните преди Коледа.

За целта можете да сегментирате клиентите си, които са пазарували от вас преди Коледа – да определите тези, които са пазарували от вас продукти, които се предполага, че ще се нуждаят от аксесоари или консумативи. След като идентифицирате тези клиенти, можете да стартирате кампания с тях след празничните дни. Дори можете да им направите персонализирани специални предложения за тях.

4. Платена реклама

Ако имате бюджет за платена реклама, можете да се опитате да привлечете нови клиенти на вашия онлайн магазин, като рекламирате продуктите си в Google, Facebook, Youtube.

5. Обслужване

Друга съвсем различна стратегия, която можете да предприемете след празничните дни е да подобрите обслужването си. Фокусирайте се върху предоставянето на полезно съдържание и бързото реагиране на потребителските запитвания. Така в дългосрочен план ще направите услуга на бизнеса си.


 

/изображение: http://joethegoatfarmer.com

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>