Тенденцията към семплото в уеб дизайна на онлайн магазините се отразява в навигацията. Влиянието на оптимизацията върху навигацията може да бъде смайващо, защото навигацията не е само упътване на купувачите, а е и критично важно за естественото търсене в магазина.
Сложните навигации в онлайн магазините
Сложните навигации, които се „разгъват“ и заемат целия екран са толкова разпространени, че това накара много сайтове да търсят по-прости решения в този аспект. Сложните навигации са полезни за SEO, но се смятат също така объркващи за купувачите, които трябва да се взират усърдно, за да открият типа продукти, които са им необходими. Визуалната тежест на навигацията може да разсея купувачът от основната цел, за която е посетил вашия магазин.
Ако искате да опростите навигацията, можете да компенсирате с въвеждането на филтри, тагове на популярни продукти и т.н. Така купувачите ще разчитат на други индикации освен навигацията, за да откриват продуктите, които търсят. В онлайн магазините на Raz.bg можете да запазите структурата на навигацията, но пред клиентите тя да излиза в по-опростен вид. По този начин ползвате максимално SEO плюсовете и в същото време спестявате объркването на клиентите си.
Разбира се, много е вероятно да се чувствате несигурни в опита си и да се колебаете какво решение да вземете за навигацията на вашия онлайн магазин. Задайте си следните въпроси: Защо? Какви са другите опции? Преди да започнете да триете неща от навигацията, направете анализ на потенциалните резултатите.
Обърнете се към аналитикс данните на онлайн магазина и преценете. Вижте кои са най-посещаваните страници и гледайте те да бъдат основни за навигацията ви. Дайте полагащото се място на по-посещаемите места от вашия онлайн магазин и поставете на второстепенно място страниците с по-слаб интерес.
Прочетете още: