Спомняте ли си как в училище са ви учили, че е хубаво да бъдем любезни и да казваме вълшебните думи „моля“ и „благодаря“? Навярно тогава не сте могли да го осъзнаете, но това е един от най-добрите маркетингови съвети, които можете да получите за създаването на списък с имейл контакти.
Причината за това е, че имейлът е нещо лично. Това означава, че само желаните съобщения ще бъдат оценени от потребителя. Нужно е да поискате позволение, да благодарите и чак тогава да започнете с изпращането на имейл маркетинг.
Колкото и просто да звучи, главният начин да увеличите списъка си с клиентски имейли, е да помолите потребителите за това. Можете да ги попитате дали искат да получават информация за бъдещи промоции, които се предлагат само на лоляните клиенти на вашия онлайн магазин. Едва ли някой ще бяга от възможността да се възползва от специални отстъпки. По този начин ще задълбочите отношенията си с клиента, ще разширите имейл списъка си и в най-добрия случай ще увеличите продажбите си.
За тази цел трябва да превърнете имейлът в стандартната информация, която да изисквате от клиент, който за първи път прави поръчка. Онлайн магазините на RAZ.bg съдържат поле, в което нов потребител може да оставя имейла си. След това можете просто да попитате клиента дали има интерес към бъдещи оферти, които ще бъдат персонализирани за него. Отговрът най-вероятно ще бъде да. Оттам нататък е нужно само да вкарате в действие плана си за лоялни клиенти. Ако нямате такъв план, ние сме подготвили няколко помощни материала, които ще ви помогнат в това начинание:
Съвети за създаване на лоялност към онлайн магазин
Лоялните клиенти и техните очаквания
Защо съществуващите клиенти на онлайн магазина са важни?
След като сте решили въпроса със списъка с имейли, идва ред на съдържанието на имейла, който трябва да изпратите с комерсиална цел. В блога ни има също множество материали с идеи за имейлите, които бихте могли да пращате на клиентите си.
Три типа съобщения за имейл маркетинга на вашия онлайн магазин
/изображение: http://joethegoatfarmer.com/