Недобре написаните продуктови описания могат да се отразят зле на вашия онлайн магазин. Вредата може да бъде причинена по следните начини:
- недобре написаното описание няма да вдъхнови клиента да купи описания продукт.
- недобре написаното описание няма да ви помогне да се класирате добре в Google. Ако например не сте се постарали да предадете оригиналност на съдържанието и просто сте копирали информация от друг сайт, търсачката едва ли ще даде приоритет на вашето продуктово описание.
Създайте си схема
Разбираемо, че не винаги ще бъдете в настроение за писане на продуктови описания. Но това не означава, че трябва да четете техническата информация на продуктите и да я претворявате в продуктово описание. Така само ще се затрудните още повече. Вместо това имаме други, по-добри препоръки:
- фокусирайте се върху нещо определено. Съсредоточете се върху една характеристика на продукта си или върху един от начините, по които е възможно да се ползва продукът. Например ако пишете продуктово описание за маратонки за тенис, можете да наблегнете върху подметката и как тя е създадена специално за тенис настилка. Даването на конкретна информация и фокусирането върху една характеристика в случая е много по-добър вариант, отколкото да преписвате информацията от кутията за обувки.
- след това направете връзка с ползата за потребителя. Вече сте посочили конкретна характеристика, а сега я свържете с ползата, която вашият клиент ще има. Ако следваме примера с маратонките за тенис, следва да обясните на потребителя по какъв начин тези маратонки ще повлияят върху играта му.
- сравнете и пояснете. Вече сте описани характеристиките на маратонките, разказали сте за ползата за потребителя, а сега можете да добавите и малко сравнение. Клиентът ще бъде по-добър с новите маратонки за тенис, но колко по-добър ще бъде? Пояснете, че рискът от пързаляне ще бъде по-малък, удобството ще позволи по-бързо движение и т.н.
- прегледайте и редактирайте. Сега прочетете няколко пъти написаното от вас. Поправете това, което не ви харесва и може да се каже, че вече сте създали едно продуктово описание, което вероятно покрива средното ниво за този тип съдържание.
Допълнително можете да обогатите съдържанието си по следните начини:
- добавете въведение. Въведението може да се състои от едно изречение, което да определи тона на описанието. Например в случая с маратонките за тенис, можете да започнете с „Обичате да играете тенис в съботния следобед?“.
- добавете заключение. Заключението трябва да подтиква потребителя към действие. Защо за финал не предизвикате любопитството на клиента, като напишете: „с тези маратонки за тенис ще бъдете в играта много повече отколкото преди“.