България, като малка страна с малък пазар, разбираемо заема едно от последните места в ЕС по онлайн пазаруване. Ако обърнем класирането на България в цифри, обаче, ще забележим окуражаваща тенденция, която сочи към увеличаване на пазаруването онлайн. Цитираме Константин Бъчваров от Ozone.bg, който в интервю за Bloomberg TV Bulgaria изнесе данните, че за 2015 година онлайн купувачите в България са се увеличили с около 300 000.
Ако през 2014 г. броят на итнернет купувачите е бил 800 000, през 2015 г. той е скочил до 1,1 млн. През настоящата 2016 г. все още няма статистика по разбираеми причини, но движението в сегмента с онлайн магазините към момента ни карат да прогнозираме устойчив ръст на онлайн потребителите. Във видео материала взима участие и Игнат Арсенов от Европейския потребителски център, който успява да даде повече информация за тенденциите при пазаруването онлайн в България.
Изгледайте цялото интервю тук.
В интервюто ще чуете и научите интересна информация и за това:
- защо е важно да се комуникира с потребителите с цел да напаравят най-добрия избор;
- как се преодоляват онлайн пречките при спечелването на доверието на клиентите;
- какво купуват онлайн потребителите;
- какви са приликите и разликите между онлайн купувачите в България и Европа;
- какви тенденции ще продължат през следващите години в онлайн пазаруването в България;
Ozonе е сред големите онлайн магазини в България и всеки търговец може да почерпи вдъхновение за своя собствен онлайн магазин от преките си и непреки конкуренти. За това ви препоръчваме да изгледате интервюто. Ако имате нужда от консултация по различни въпроси, които се засягат във видео материала, можете да ни попитате на info@raz.bg
Ако имате онлайн магазин или планирате да отворите онлайн магазин, ви съветеваме винаги да бъдете в час с новата информация и тенденциите в електронната търговия. За цела можете редовно да следите блога на RAZ.bg.
Прочети още:
5 стъпки за отваряне на онлайн магазин
/изображение: http://joethegoatfarmer.com