Как се организира фото конкурс в няколко лесни стъпки? [Част 1]

Автор -

Ако използвате социални медии като Twitter, Facebook и Instagram, за да комуникирате с клиентите на вашия онлайн магазин, то трябва да ви е направило впечатление използването на #хаштагове. Освен, че това е лесен начин да категоризирате темата на публикациите си, чрез хаштага можете да стартирате успешно фото конкурс. Така потребителите ще бъдат улеснени при споделянето на снимки за темата на вашия фото конкурс, ще бъдете улеснени и вие при проследяването на всички участници.

 

Фото конкурс в онлайн магазин

Ето как можете да създадете интересен и атрактивен фото конкурс:

 

1. Изберете темата на снимките, с които може да се участва. Снимки на потребители, които използват вашите продукти е едно страхотно начало. Друга опция е темата на снимките да засяга инициативи, с които искате да бъдете асоциирани. Доказано ефективна практика е да се обяви фото конкурс, в който потребители надписват бележка със сумата, която са спестили, пазарувайки от вашия онлайн магазин.

2. Изберете хаштаг – кратък, ясен и разпознаваем. Имате два избора – да си измислите уникален хаштаг, свързан с бранда ви или да използвате популярен такъв. Използвайки брандиран хаштаг ще подсилите идентичността на бранда си, защото участниците ще го споменават в публикациите си. Използването на популярен хаштаг, от друга страна, ще ви помогне да ви открият хора, които се интересуват от съответната тема, която сте използвали. И двете опции имат своите плюсове, така че трябва да изберете една от двете според личните ви приоритети.

3. Обявете голяма награда. Изберете нещо, което е атрактивно и релевантно за вашия онлайн магазин; нещо, което всеки би искал да притежава. Важно е да измислите добра награда, защото ако никой не иска да я спечели, то никой няма да участва в конкурса. Би било добра идея да предложите ваучер за пазаруване от онлайн магазина ви като подарък. Така ще стимулирате редовните си клиенти, които биха искали да имат повече продукти от вас.

4. Планирайте добре периода на конкурса. Потребителите ви трябва да имат достатъчно време да разберат за конкурса и да направят необходимите за участие снимки. Най-добрият вариант е периодът да бъде между няколко седмици до няколко месеца, в никакъв случай не обявявайте няколкодневен срок за участие.

5. Популяризирайте конкурса – използвайте за целта всичките си маркетингови инструменти. Разпространете информация за конкурса чрез вашия уебсайт, социалните профили, нюзлетъри и т.н. Зачестете публикациите си за конкурса – това означава да публикувате по 2-3 туийта на ден, или съответна постове във фейсбук.

 

Прочете втора част на статията тук.