Лоялните клиенти, които пазаруват за пореден път от вашия онлайн магазин, подобряват вашия бизнес, защото тези клиент не изискват скъпи рекламни кампании. Тези клиенти харчат повече за поръчките си, отколкото новите клиенти и като цяло са по-доволни от поръчките си. Маркетинг усилията към съществуващите клиенти излизат далеч по-евтино от маркетинга за привличане на нови потребители. Заради тези причини има логика да се опитате да насръчите клиентската лоялност. Има много тактики, които ще ви помогнат за това. Ето няколко предложения от нас:
1. Продавайте качествени продукти
Основен принцип, който трябва да следвате е да продавате качествени продукти. Ако не продавате качествени продукти, едва ли е реалистично да очаквате някой да пазарува повторно от вас.
2. Обслужвайте клиентите грижливо
След качествените продукти идва качественото обслужване. 8 от всеки 10 купувача не би пазарувал повторно от магазин, който го е обслужил лошо. А какво точно означава доброто обслужване:
- Направете контакта с вас лесен и достъпен.
- Оставете свой имейл адрес, свой телефон или скайп в страницата с контакти на вашия онлайн магазин;
- Предложете готова информация по често задавани въпроси от клиентите ви;
- Предложете либерални политики за връщане на продукти;
- Комуникирайте активно през социалните медии (фейсбук, инстаграм);
- Дръжте разумни цени
- Постарайте се да определяте цени, които да не плашат потребителите. Клиентите няма да се сърдят за това, че вие печелите от техните поръчки, но няма и да се зарадват, ако се почувстват като касички.
3. Публикувайте полезно съдържание
Съдържанието е сред добрите начини да увеличите стойността си за клиентите. Според проучвания онлайн магазините с допълнително съдържание имат 6 пъти по-добри шансове за продажба от онлайн магазините без полезно съдържание. Полезното съдържание информира, забавлява и поддържа контакт с клиентите.
4. Предложете гъвкави условия за доставка
Постарайте се клиентите ви да имат избор при условията за доставка и бъдете винаги в готовност за решаване на потенциални проблеми.
5. Работете с програми за лоялност.
В блога ни вече има няколко материала с полезни съвети за отглеждането на лоялност у клиентите на вашия онлайн магазин. Възползвайте се от съветите в тях, защото добрата стратегия винаги е от полза.
/изображение: http://joethegoatfarmer.com