Ползвате ли Lookbook за вашия онлайн магазин ?

В миналото модните дизайнери, фотографите и други хора на изкуството са използвали специален продутков сет (сборник, каталог), който са представяли като портфолио, за да си намерят работа, за да рекламират труда си или просто, за да продават.

Този сет се нарича лукбук (lookbook) и представлява комбинация от няколко снимки, които промотират определена продуктова линия – например нова колекция дрехи, часовници или бижута. Днес обаче лукбуците са се превърнали в популярен начин за промотиране на продукти в социалните мрежи и в ефективна стратегия за правене на продажби.

Лукбукът осъществява визуален контакт със сетивата на потребителите и тяхното въображение. Добре сниманият и съобразен с пазара лукбук в действителност може да стимулира клиентите ви да купуват.

 

Маркетингови трикове за повече онлайн пордажби

Лукбуците в социалните медии

Ползването на лукбук като маркетингов инструмент от онлайн търговците е изключително популярно в някои социални медии като Facebook, Instagram и Pinterest. Характерно е да се публикуват снимки на продукт, които показват как изглежда продуктът или как се използва от потребителя. Потребителите обичат да споделят такива снимки с приятели и се получава форма на групово онлайн пазаруване. По този начин съдържанието ви става по-популярно, сайтът ви става по-популярен и създавате среда, в която да комуникирате с вашите потребители и по други начини.

Повече онлайн продажби

Лукбуците могат да ви донесат нови продажби, ако са поставени директно в сайта на вашия онлайн магазин. В случай, че продавате дрехи и сте снимали модели, облечени с определена колекция, то можете да публикувате лукбук със снимки от тази фотосесия и да предложите на потребителите си да закупят целия сет от дрехи или само части от дрехите, с които е облечен модела. Онлайн магазинът Fashion halls, който ползва платформата на RAZ.bg, е типичен пример за този тип маркетинг:

пример онлайн магазин

Накратко казано лукбуците са колекции от снимки, които промотират определен продукт. Ако вие сте онлайн търговец, то това  е една чудесна възможност, за да провокирате емоционална реакция у потребителите ви и да им дадете стимул да купуват. Повече съвети за увеличаване на продажбите във вашия онлайн магазин.