След като сте направили първите си продажби като търговец в онлайн магазин идва моментът, в който да помислите как да спечелите лоялността на тези клиенти. За да бъдат лоялни, потребителите искат нещо повече от специални предложения и ниски цени. Те искат предложения, които са направени специално за тях. По този начин се създава здрава връзка между търговеца и потребителя, но въпросът е как точно се изгражда?
Според изследване на „Изградете лоялност към бранда си“ потребителите стават част от програмите за лоялност на различни търговци не заради финансовата изгода. Това, което им харесва най-много е чувството, че са с по-висок статус и получават признание от търговеца. Какво означава тази информация за онлайн предприемачите? Изпращането на кодове за отстъпка и даването на специални намаления са само началните стъпки, които се правят за спечелване на клиентската лоялност. Но не разчитайте само на материалните награди. Клиентите ви ще се очароват също, ако с тях бъде осъществена връзка извън контекста на продажбата. Например можете регулярно да им предлагате специални условия за доставка, символичен подарък от ваше име, а това ще им даде повод да го споделят пред приятели.
Осъществяването на дългосрочна програма за изграждане на клиентската лоялност е голям проект. Стъпката е голяма както за вашия онлайн магазин, така и за клиентите ви. От ваша страна зависи отношението към клиента, продажбите, постоянството, поддържането на връзка. От страна на клиента зависи дали ще се чувства свързан с вас. Поддържането на програма за лоялност изисква разходи, а в замяна на това клиентът ви ще се обръща към вашия онлайн магазин не само когато има разпродажба, а по принцип когато се нуждае от някакъв продукт.
- Първите крачки към създаването на лоялен клиент е да му изпратите код за отстъпка за следваща направена поръчка. Можете да обявите по-големи награди за редовните си клиенти, за да може другите да видят ползата от пазаруването в дългосрочен план от вас.
- Програмите за лоялност се състоят от постоянен поток от взаимодействия, където клиентите ви непрекъснато са стимулирани да посетят вашия онлайн магазин. Представете си, че организирате фото-конкурс, в който взима участие нов клиент. След края на конкурса изпратете поощрителна награда на участникът – код за отстъпка, който да е валиден в рамките на следващите 30 дни. След като потребителят се възползва от кода за отстъпка можете да му изпратите ново специално предложение – безплатна доставка при следваща поръчка. Така правите една верига от повтарящи се събития за клиента, а това ангажира вниманието му към онлайн магазина ви в дългосрочен план.
- Програмата ви за лоялност трябва да съдържа механика, която да разшири кръга на вашите клиенти. Можете да го постигнете като възнаграждавате с отстъпки редовните клиенти, които са поканили приятел да се възползва от промоциите в онлайн магазина ви.
- Персонализираните имейли са по-оценявани от тези, които са писани на общо основание. Тези имейли информират потребителите ви за отстъпките, които са ползвали, парите, които са спестили и т.н. Идеята е всеки имейл да им предоставя нова информация.
Програма за лоялност не се изгражда за един ден, затова трябва да отделите време и внимание за спечелването на клиентската лоялност. Ако целта ви е да движите онлайн магазина си нагоре и да развивате маркетинга си, усилията ще си струват. В случай, че имате въпроси за това как да започнете своята клиентска програма за лоялност, RAZ.bg ще ви предложи най-добрите съвети и практики.