В онлайн търговията често възниква дилемата върху какво да се съсредоточите за предстояща кампания – върху привличането на нови клиенти или върху съществуващите клиенти. Според експертите в интернет, онлайн магазините постигат по-добри резултати, когато са съсредоточени върху съществуващите клиенти.
Една от причините е тенденция съществуващите клиенти да прекарват повече време във вашия онлайн магазин с всяка следваща покупка. Успешният онлайн магазин балансира между покупки от нови клиенти и от вече съществуващи, но когато трябва да се избира, фокусът би трябвало да е върху съществуващите клиенти.
На един търговец може да му звучи логично да стартира кампания, която да привлече нови купувачи и по този начин да увеличи броя на клиентите си. Но ако това означава да не полага усилия към стимулирането на покупките от страна на съществуващи клиенти, търговецът рискува да намали инерцията на взаимоотношенията си със съществуващите клиенти и да изгуби продажби с голям потенциал, защото е решил да привлича нови клиенти, които е вероятно да донесат по-малко печалба на магазина.
Лоялните клиенти се създават от търговеца. Когато нов посетител влезе в онлайн магазина ви и направи за първи път поръчка, вие трябва да положите усилия да върнете клиента за нова поръчка. Това става чрез използването на различни политики – програми за лоялност, връчване на промо кодове с намаления за следващи поръчки и т.н. Вижте повече за програмите за лоялност в онлайн магазина тук.
Фокусирането върху съществуващите клиенти означава, че след първата поръчка на нов клиент, вие трябва да го стимулирате отново да посети онлайн магазина ви, да го привлечете с атрактивна промоция и освен това да го стимулирате да оставя отзиви да продуктите, които е закупил и т.н.
Управляването на този процес може да се случи през имейл. Това е надежден начин за поддържане на контакт с потребителите. Научете мнението на клиента за първата си покупка от вашия онлайн магазин и продължете комуникацията. По този начин създавате предпоставка за потребителят да посети магазина ви отново.
Лоялните клиенти вероятно ще бъдат по-малка част от клиентската база на онлайн магазин, но те обикновено поръчват повече и допринасят повече към продажбите на бизнеса ви. Това е най-важната причина те винаги да бъдат с приоритет.
/изображение: http://joethegoatfarmer.com/