Една от най-подценяваните социални платформи е Instagram. Има не малко причини за това:
- приложението е мобилно
- комуникира само с изображения
- объркващо е
Това превръща Instagram в последна спирка за бизнеса, но дали това е така, след като:
- онлайн потребителите ползват постоянно телефоните си (средностатистически човек проверява по 110 пъти на ден телефона си)
- всеки предпочита да вижда изображения
- не е толкова объркващо, колкото си мислите.
Ако смятате, че тези причини са достатъчни, за да направите профил на онлайн магазина си в Instagram, прочете съветите, с които да започнете създаването на профила си.
На първо място ще ви е нужен телефон. Instagram е мобилно приложение и затова трябва вашето устройство да работи с:
- iOS
- Android
- Windows 8
Намирате Instagram в своя AppStore и сваляте приложението безплатно. След като инсталирате и отворите приложението, ще трябва да регистрирате профил. Препоръчително е да направите регистрацията с email, който отговаря на името на онлайн магазина и другите социални профили.
Следва да въведете профилна снимка. Изображението трябва да бъде ясно и разпознаваемо. Можете да използвате за тази цел логото на онлайн магазина си. Описанието ви трябва да съдържа слоган или ключовите думи, които описват бизнеса ви. Имате право да публикувате само един линк в информацията си, затова е препоръчително това да е линк към началната страница на онлайн магазина.
Последната стъпка към устройването на профила ви е да го свържете с акаунта си във Facebook или Twitter, за да можете да се възползвате от опциите за споделяне на изображения.
Следва по-трудната част. Да превърнете Instagram профила си в източник на трафик към онлайн магазина си. Инструментите са на лице – хаштаговете, остава само да ги използвате правилно.
Ще обърнем внимание само на няколко вида хаштагове, които са подходящи за използване от малък онлайн магазин, който не е световноизвестен бранд. Трендинг хаштаговете са инструмент, който може да помогне много на онлайн магазин, който продава в Европа и не само в България. Трендинг хаштаговете са активни за ограничено време и могат да се отнасят за повтарящи се събития като дните от седмицата: #musicmonday #casualfriday #tbt. Или могат да бъдат обвързани с еднократни събития като #ChampionLeague. #Glastonbury и т.н.
Колко хаштага можете да използвате?
Според едно от изследванията на TrackMaven в Instagram, публикациите, които имат над 11 хаштага взаимодействат най-добре с потребителите. Но броят им не бива да е основната ви грижа, защото при онлайн магазините е важно трафикът да е таргетиран.
Съкратеният вид на ръководството за създаване на профил в Instagram би изглеждал така:
- опишете бизнеса си.
- Погрижете се да се вижда логото ви като профилна снимка.
- Сложете линк в информацията за профила си.
- Използвайте релевантни хаштагове
- Създайте кампания
Използвайте коментарите, за да разкажете за опита си в Instagram маркетинга.