Когато създавате онлайн магазина си, е нормално да се чувствате несигурни за успеха му. Като повечето предприемачи и вие ще се чудите:
- Дали хората ще купуват това, което продавам?
- Правилно ли постъпвам като започвам този бизнес?
- Ще работи ли магазина ми след 6 месеца?
Няма начин да се предвиди със сигурност успеха на нов бизнес, но има много начини да се измери жизненоспособността на бизнес начинанието. Методите, които могат да ви помогнат да изясните очаквания обем на продажбите са няколко.
Трябва да се убедите, че онлайн магазинът ви ще привлече интерес и че хората ще разберат за него. Това ще валидира наличието на пазар за това, което продавате и намалявате риска никой да не закупи стоките ви. Проверяването на статистките с потенциални клиенти би ви улеснило много в поддържането на постоянен поток от трафик към сайта на магазина ви. Можете да получите достъп до такива статистики по следните начини:
-
Google Trends
Ше придобиете добра представа за различни продуктови категории от Google Trends. Така ще сте сигурни, че се насочвате към стабилен и нарастващ пазар. Графиката, която ще видите може да ви даде достатъчно ясна информация за тенденциите дали пазара се свива или не.
-
топ продавачи от Amazon, eBay и т.н.
Amazon е чудесен източник на информация, защото ви дава информация за това, което вече се продава в света. Можете да го използвате като инструмент за изследване на пазара. Първо търсите категорията, в която попадат вашите продукти и дали има много конкуренти. Ако има няколко търговци, които продават сходни продукти, това валидира жизненоспособността на тази идея, защото очевидно хората харчат пари за такъв тип неща. Потребителските мнения също могат да ви бъдат много полезни относно очакванията на потребителите към продуктите, така че е добре да се зачетете и в тях.
Стартирането на онлайн магазин може да изглежда трудно, затова процесът на валидиране на бизнес идеята е важен за увереността на търговеца. Специалистите на RAZ.bg могат да ви помогнат да прецените до колко е добра идеята ви и дали ще намери купувачи. Ако вече сте ваидирали успешно вашите начинания, можете да споделите за методите си в коментарите.