Facebook е най-влиятелната социална медия и е чудесен начин за взаимодействие с вашите потребители. Използването на платформа за онлайн магазин ще превърне fb във вашия най-добър приятел.
В момента алгоритъмът на тази социална мрежа е такъв, че когато един потребител хареса определено съдържание, нюзфийда му (основната стена, на която виждате всичко) започва да показва повече такива постове и обратното: ако скриете някакво съдържание от стената си, то занапред фейсбук ще ви показва по-малко подобно съдържание.
За онлайн предприемачите е от значение публикациите им във фейсбук да бъдат забелязани. Вероятността някой да посещава редовно фейсбук страница на онлайн магазин, за да проверява дали има нови публикации, обаче, е малка. Затова е важно да умеете да направите съдържанието, което публикувате, видимо в нюзфийда на потребителите си. Как може да стане това?
1. Публикувайте постове с изображения
Постовете със снимки обикновено са по-харесвани от обикновените публикации. Нюзфийда на Фейсбук непрекъснато се обновява и оптимизира в полза на по-доброто показване на изображения. Тези промени не са случайни и по-добре да се възползвате от тях, за да привлечете вниманието на фейсбук потребителите си.
2. Препоръчайте на потребителите си да се абонират за известия от вашата фейсбук страница
Добре е да препоръчате на фейсбук феновете си да се абонират за получаване на известия за публикациите от fb-страницата на вашия онлайн магазин. По този начин им гарантирате, че няма да пропуснат някоя промоция и игра с награда, свързана с магазина ви.
3. Пишете кратки публикации
Дългите постове във Фейсбук обикновено се игнорират, а тези които са с дължина под 250 символа получават 60% повече внимание от по-дългите публикации. Ако искате да покажете нещо на потребителите си или да ги информирате за нов продукт, то можете да си позволите и да им зададете въпрос с поста, на който да отговорят. Важно е обаче този въпрос да бъде релевантен със съдържанието, което споделяте.
4. Публикувайте в точно определен час
Според проучвания най-подходящото време за публикации във фейсбук е между 10:00 и 16:00 ч. А четвъртък и петък са най-подходящите дни за взаимодействие с потребителите.
5. Бъдете разнообразни
Фейсбук предлага разнообразие от съдържание, което може да се публикува – видео, анкети, албуми със снимки, търговски оферти и събития. Използвайте всички тези възможности като инструмент за привличане на нов интерес и взаимодействие от страна на потребителите. Не се притеснявайте, че съдържанието ви ще остане незабелязано, защото Фейсбук позволява и на по-старите публикации да се появяват най-отгоре в нюзфийда.
Крайната цел е съдържанието, което публикувате да работи за вас и да привлича интереса на потребителите ви. Управляването на социалните мрежи е лишено от технически детайли, така че можете да развихрите въображението си в тази насока веднага след изработка на онлайн магазина ви.
_
Важно е да се отбележи, че е задължително първо да сте подготвили своя електронен магазин ( пълнене с продукти, цени, информация за поръчки, няколко блог новини и прочие ), за да може да се възползвате от трафика, който ще дойде от социалните мрежи, Гугъл оптимизацията или друг вид канал.