Какво е дропшипинг?

Автор -

Дропшипинг е метод за онлайн търговия, при който не е нужно да държите продуктите, които продавате в склад. Вместо това, когато онлайн магазинът ви продаде нещо, вие поръчвате съответния артикул от трета страна, която го изпраща директно на клиента. В резултат от това вие като търговец нямате пряк допир до закупения продукт.

Най-голямата разлика между дропшипинга и стандартния модел на онлайн търговия е, че не ви се налага да складирате стоки. Поръчката на продукта се препраща към производител или друг доставчик, който извършва изпълняването й. Този уникален модел има своите предимства и недостатъци, с които е препоръчително да сте наясно след изработката на онлайн магазина ви.

Какво е дропшипинг?

Предимства на дропшипинг моделът

1. По-лесно– управляването на онлайн магазин е по-лесно, когато не се налага да се занимавате пряко с продуктите. Така на практика си спестявате грижите за:

  • поддържането на складова наличност;
  • опаковане и изпращане на поръчки;
  • обработване на върнати и дефектни стоки;
  • администриране на количества и поръчки на едро;

2. Гъвкаво работно… място – С дропшипинг можете да управлявате онлайн магазина си навсякъде, където има интернет. Важното е да можете да комуникирате с третата страна, която изпълнява изпращането на поръчките.

3. Богат избор от продукти. Тъй като няма да е нужно да поръчвате продуктите, които ще продавате, можете да предложите по-голям избор на потенциалните си клиенти.

Тези предимства със сигурност правят дропшипинга много привлекателен модел и за прохождащи онлайн предприемачи, и за опитни търговци. Този бизнес модел, обаче, има и свои недостатъци, с които трябва да сте наясно.

Недостатъци

1. Усложнява се политиката на доставяне – ако работите с няколко различни доставчици на продуктите, които продавате, ще ви е трудно да синхронизирате политиката си за доставки. Това се дължи на факта, че различните доставчици вероятно работят с различни куриери. Ако ваш клиент си поръча три различни продукта, а вие трябва да препратите поръчката съответно към три различни доставчика, то това ще създаде неудобство за клиента, защото няма да получи продуктите заедно. А цената на доставката е под голям въпрос, чийто отговор едва ли ще се хареса на клиента.

2.  Грешка на доставчиците – вероятността да понесете вината за грешка от страна на доставчика е много голяма, ако сте избрали дропшипингът за бизнес модел. Дори и най-добрите доставчици правят грешки и в случай, че вашите клиенти са потърпевши ще ви се наложи да се извинявате за чуждата грешка. Това орпеделено може да навреди на бизнес репутацията на онлайн магазина ви.

__

Важно е да се знае, че каквото и да прочетете тук или в друг блог с полезни съвети за онлайн магазини, то е само в сферата на теорията. Единствения начин да проверите дали дадения модел работили (или не работи) конкретно за вашия бизнес, за вашата онлайн ниша и вашата аудитория е да тествате!