Какви цветове да изберете за дизайнa на онлайн магазин?

Автор: -

cvetove-onlain-magazin

Човешкият мозък инстинктивно реагира на различните цветове по специфичен начин. Някои цветовете ги възприемаме с определени емоции и действаме по определени начини без да знаем защо. Като едно от основните сетива зрението играе ключова психологическа роля за начина, по който представяте вашия онлайн магазин пред потенциалните клиенти. Затова ще бъдете една крачка напред, ако сте запознати с комуникационните цели, които изпълняват различните цветове.

1. Превърнете цветовете в свое преимущество

Първо трябва се запознаете с това какви емоции пораждат различните цветове. Има няколко основни интерпретации на цветовете, които, обаче, могат да имат и други значения при различни култури.

Червено – внимание, топлина, стоп, комфорт
Жълто – щастие, ентусиазъм, добро материално състояние.
Зелено – баланс, добър вкус, здраве, пари, хармония.
Синьо – честност, качество, лоялност, доверие.
Розово – Любов, съпричастност, романтика, нежност.
Виолетово – креативност, респект, загадъчност, елитарност.
Кафяво – приятелство, комфорт.
Черно – лукс, интелигентност, висока цена.
Бяло – ред, простота, чистота, неутралност.
Сиво – модерен, съвременен, неутрален и практичен.

2. Подбирайте цветовете според пазара, на който продавате

Някои цветове са по-характерни за определени пазари. Например на луксозните продукти отиват цветове, които не отиват на хранителните продукти. Цветовата психология не е точна наука, но може да ви служи като добър ориентир и да ви даде предимство пред конкурентите. Пример за ефективно използване на цветовете при маркетинга е Мерцедесчерно, сиво и бяло. Цветове, които са подходящи за целевите клиенти на марката – хора с добро финансово състояние, които искат да се отличават и да бъдат важни.

Онлайн магазин Mercedes-Benz

Дисни е друг пример, който илюстрира добро боравене с цветовете. Сайтът им цели да комуникира с деца и родители, предимно майки. Децата предпочитат ярки цветове, докато жените си падат по нежните и леки цветове. Светло синият цвят и сивото комуникират и с двете целеви групи, така че можете да вземете пример от тях, ако продавате продукти за деца и родители. Ако продавате продукти само за жени, то идеален пример е онлайн магазинът на Victoria’s Secret. Това, което ще ви направи впечатление са нюансите на розовото, които комуникират добре с жени, които се интересуват от бельо и продукти за разкрасяване.

Онлайн магазин Disney

Обръщайте внимание на цветовите схеми в онлайн магазините, които вие самите посещавате. Помислете върху емоциите, които създават цветовете във вашия собствен онлайн магазин. Какво настроение създават цветовете ви? Ако не сте сигурни за отговора на този въпрос, най-сигурният начин е да изберете неутрални и неекспресивни цветове като синьо, сиво и бяло, а не ярките червено, жълто и лилаво.

Онлайн магазинът ProCarDetails - клиент на RAZ.bg

Цветовата схема на онлайн магазинът ProCarDetails – клиент на RAZ.bg

Имайте предвид едно важно правило – не използвайте повече от три основни цвята за сайта на вашия онлайн магазин. Можете да използвате различни нюанси на основните ви цветове, за да поставите акцент на различни места, но като цяло спазвайте максимата „малко е много“.
Видео урок как се променят основните цветове в онлайн магазин от RAZ.bg. (видеото е достъпно само за търговци на RAZ.bg.

 

 

1 коментар към Какви цветове да изберете за дизайнa на онлайн магазин?

  1. Венцислава

    Съвет към собствениците на онлайн магазини – избягвайте черният цвят! Пример: http://spy-secrets.com/
    Черният цвят по-скоро отказва посетителя на магазина ви от покупка. Заложете на бяло, семпло, изчистено и минималистично представяне :)

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>