Как безплатните мостри помагат на онлайн магазина ви?

Автор -

Изпращането на безплатни мостри на продукти от вашия онлайн магазин може да привлече вниманието на клиентите и да си донесете повече продажби в определени ситуации. Има категории от продукти, при които мострите са основният мотив, който кара потребителите да го закупят – например грим, козметика, парфюми, изкуствена морава, плочки, боя и т.н. Дори и да продавате продукти от коренно различна категории, отново имате няколко много добри причини да практикувате тази политика:

  • Създавате разпознаваемост на магазина си. Хора, които не са чували за вашия магазин досега ще могат да докоснат, вкусят или помиришат продуктите ви. За целта можете да обявявате раздаване на безплатни мостри за първите 10 регистрирали се всяка седмица.

Безплатни мостри в онлайн магазин

  • Създавате емоционална връзка с клиента. Повечето хора ще се почувстват сързани с онлайн магазина ви след като получат подарък от него. Ако те не се нуждаят от такъв продукт, вероятно ще помислят за някого, на когото могат да го подарят. При всяко положение се увеличава вероятността да генерирате продажби благодарение на мострите.
  • Получавате обратна връзка. Ако имате клиенти блогъри, то има шанс вашият продукт да бъде споменат в техния блог. Поддържайте връзка с клиентите си и ще бъдете възнаградени за вниманието, което им отделяте.
  • Благодарите на редовните си клиенти – правите го като им изпращате винаги безплатни мостри към регулярните им поръчки и разбира се не забравяйте да добавите вашето послание, че ще очаквате обратна връзка за мострите. Друг вариант на благодарност е като изпращате такива мостри по повод специални дни като рожден ден и имен ден на своите клиенти – така безспорно ще ги накарате да се чувстват специални за това, че са клиент на онлайн магазина ви.
  • Помага за популярността ви. Изпращането на мостри до блогъри и журналисти е директен начин да представите продукта си пред аудиториите, които ги четат. Дори можете да дадете допълнителни бройки мостри на блогърите, а те от своя страна да ги подарят на избрани свои читатели. Така ще си създадете една верига от таргетирани влиятелни личности, които могат да популяризират магазина ви.
  • Помага на социалните ви профили. Например можете да качите снимка на мострата, от която имате наличност и да сложите хаштаг #подарък или #giveaway, ако вашите клиенти са от чужбина. Бързо ще намерите потенциални клиенти, които да разпространят ценната информация.
  • Убеждавате клиентите да закупят продукта. Особено ако продавате по-скъпи стоки, ще имате нужда от по-сериозен аргумент, който да убеди потребителят да направи покупка. Безплатната мостра е чудесен елиминатор на колебанието, защото благодарение на нея потребителите ще могат да изпробват продукта и неговите плюсове.

Изпращането на мостри изгражда добра основа, върху която благоприятно се развива потребителската лоялност. Затова следете продажбите си и засичайте кога един потенциален клиент, получил мостра, се превръща в лоялен. Очакванията на лоялните клиенти са по-специфични и можете да прочетете повече за тях тук.