Собствениците на малки онлайн магазини често смятат, че е невъзможно да мерят сили с големите компании. Причините за това могат да са различни, като почти винаги се свеждат до ограничените ресурси – скромният бюджет за реклама и др.
Малкият онлайн магазин обаче разполага със свой арсенал и може да се конкурира с големите бизнес играчи в електронната търговия. Ето няколко съвета как да бъдете конкуренти:
1. Опознайте клиентите си
След като бизнесът ви е малък и имате малка база от клиенти, ще ви е по-лесно да опознаете желанията им. Разговаряйте с тях и разберете защо пазаруват от вашия магазин и какво друго биха купили, ако го продавате. Големите онлайн магазини като Amazon разполагат с големи статистики за това какво се купува, но не мога да задават на всеки клиент въпроса „защо?“.
2. Предлагайте нишови продукти
След като сте наясно с желанията на клиентите ви, намерете нишовите продукти, които те биха предпочели пред продуктите на масовия пазар. Открийте доставчици и производители, които са специализирани. Продавайте продуктите с етикета „ексклузивно“.
3. Създайте блестящо съдържание
Както вече бе споменато в друг пост съдържанието продава. Пишете въздействащи описания на продуктите си. Публикувайте детайлни снимки, заснемайте видеа. Купувачите обичат креативното съдържание и ще запомнят продукта ви, а при малко късмет те ще го поръчат или ще си запазят вашия онлайн магазин в списъка с „Любими“.
4. Вдигайте шум
Ако имате нов страхотен продукт, то не се колебайте и го обявете в twitter, facebook, instagram или в друга социална мрежа, която ползвате. Осведомете по имейл клиентите си, които са купували сходни продукти. По този начин не само рекламирате продукта си, а изграждате комуникационна връзка с клиентите си
5. Създайте програма за лоялност
Предложете отстъпка или безплатна доставка на всеки клиент, който например закупува два продукта в рамките на месец или харчи над 100 лв. за поръчка (или друга сума). Ако офертата ви е достатъчно добра, то по този начин вие можете да привлечете част от лоялните клиенти на други по-големи интернет магазини.