За малки онлайн магазини рекламата е част от бизнесa, която помга за привличането на клиентите и увеличаването на печалбите. Но преди да отделите и изхарчите бюджет за реклама, трябва да си отговорите на няколко въпроса.
1. Кой е вашият клиент?
Рекламата е вид комуникация. Вие изпращате съобщение до потенциалните клиенти. Това съобщение трябва да ги накара да направя нещо – да закупят продукти от вашия онлайн магазин. За да разберат вашето рекламно съобщениe, вие трябва да имате информация за това кои са потенциалните ви клиенти.
Това означава, че трябва да знаете колко е голям пазара, на който продавате, къде живеят клиентите ви, какъв е полът им, възрастта им. Задаването на въпроса „Кой е моят клиент?“ може и да звучи като клише, но е задължителен по всички учебници за маркетинг и продажби. Познаването на клиентите, ще ви помогне да напишете рекламен текст, който да изпълни добре функцията си.
2. Какви са рекламните ви цели?
Какви са причините, заради които прибягвате към рекламата? Каква е целта? За много онлайн магазини рекламата е средство за генерирана на печалба, правене на повече продажби и привличането на дълготрайни клиенти.
3. Какъв е бюджетът ми?
Рекламата е вид инвестиция. Купувате реклама с идеята бизнесът ви да си възвърне средствата и да сте на печалба. Но ако вашият бизнес е малък онлайн магазин, купуването на реклама ще ви се стори по-скоро като хазартна игра. Затова предварително си определете бюджета, определете колко можете да рискувате в случай, че рекламната кампания на вашия онлайн магазин не се окаже толкова успешна, колкото сте очаквали.
4. Къде ще рекламирате?
Каквото знаете за потенциалните си клиенти, за целите ви и за бюджета си трябва да ви насочи към подходящото място за реклама.
За бързи продажби най-подходящите канали за реклама са Фейсбук и Гугул. Освен дигиталната реклама, можете да се възползвате и от друг тип реклама – флаери, постери, печатна реклама и т.н.
/изображение: http://joethegoatfarmer.com