Изграждането на онлайн бизнес може да изглежда трудно, но това не означава, че гарантирано ще допускате грешките на новобранеца. Както се казва „само глупаците се учат от своите грешки. Мъдреците се учат от грешките на другите.“ Кои са най-често срещаните грешки на онлайн търговците и как да ги избегнете?
1. Клиентите сами ще ви намерят
Нужни са време и усилия, за да спечелите трафик в онлайн магазина си. Според ILS в интернет има около 1 202 012 086 уебсайта. Когато създадем вашия онлайн магазин, вие ще сте уебсайт номер 1 202 012 087. Как хората ще ви открият? Прекрасният уебсайт, който ще имате и продуктите в него няма да накарат потребителите да го посетят, ако спрете с усилията до тук. Има много стъпки, които предстоят след старта на вашия RAZ.bg.
2. Без лого
Логото е първото нещо, което посетителят вижда и си създава едно от първите впечатления за бизнеса ви. Ако нямате лого, системата на RAZ.bg ще показва името на онлайн магазина ви като стандартен текст, но това в общия случай не е достатъчно. Повечето търговци стартират магазините си без лого и затова е важно вие да сте една крачка пред тях и да подсилите имиджа си с едно ударно първо впечатление. Онлайн магазините Yerbamate и ProCarDetails се довериха на специалистите от RAZ за лого дизайн.
3. Без ясно съдържание на страницата за контакти
Много търговци подценяват потенциала за продажби на тяхната страница с фирмена информация и контакти. Статистиките сочат, че много често страницата „За нас“ в уебсайтовете е втората най-посещавана, а това, от друга страна, значи, че тя е важна за потребителите. Една от най-големите грешки, които хората допускат на тази страница е, че не описват историята си. Кои сте вие? Как създадохте онлайн магазина си? Каква е историята на продуктите ви? Как са създадени? Това са част от въпросите, които трябва да получат отговор на тази страница. Не е нужно да напишете роман, а само няколко реда, които да накарат потребителите да повярват, че вие сте реален човек, който има реален бизнес с реални продукти. Важно е да публикувате и адреса си. Да, вие сте търговец в онлайн магазин, но посетителите все пак ще искат да знаят къде се намирате и откъде ще изпращате продуктите до тях. За част от потребителите от това зависи дали да ви се доверят, а за друга част е важно дали ще дължат определени такси, ако продуктите се изпращат от други държави.
Изграждането на бизнес е трудна работа, но при онлайн магазините е една идея по-лесно, защото можете да разполагате с времето си по-ефективно. Но както при всеки бизнес, и при онлайн търговията са на лице малки детайли, които могат да саботират успеха ви, ако не им обърнете внимание. Затова трябва редовно да оценявате състоянието на магазина си и да следите за тези дребни пропуски. RAZ.bg е платформа, която ще ви посочва тези детайли, на които е нужно да обърнете внимание, за да печелите доверието на клиентите си.