В кои социални мрежи трябва да присъства моят онлайн магазин?

Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram – това са само част от платформите, където можете да поддържате профили на своя онлайн магазин. Но върху кои от тях трябва да се фокусирате? Това е въпрос с много възможни отговори, а отговорът му зависи най-вече от целите, които имате спрямо потребителите.

Няма правило, което да предназначи вашия бизнес за определена социална мрежа. Но потребителите, които ползват различните социалните медии могат да бъдат класифицирани като релевантни за постигането на различни цели в рамките на различни мрежи.

Социални профили на вашия онлайн магазин

Преди изброяването на социални медии, трябва да се има предвид Facebook на първо място. Дори и онлайн магазинът ви да прави блестящи продажби и да нямате нужда от допълнително присъствие сред потенциални клиенти в социалните мрежи, ще имате нужда от фейсбук профил. Причината се дължи на това, че хората е по-малко вероятно да вземат на сериозно брандове, които нямат присъствие в тази социална мрежа.

Twitter е мрежа, която е в перфектна услуга на бързите взаимодействия. Тя е чудесен инструмент за обслужването на клиенти. Обаче има една тънкост – трябва активно да отговаряте и отразявате публикациите, в които се споменава вашият бизнес. В противен случай фийдът ви ще бъде беден на съдържание,  а това ще демотивира потребителите да осъществяват контакт с вас в рамките на Twitter. Това би обезсмислило присъствието ви там и ще ви прави по-малко ефективни.

LinkedIn е социална мрежа за професионалисти. Тя е подходяща за онлайн магазини, които продават B2B продукти. Има възможности и за платена реклама, но тъй като цената й е висока ( $5 на клик), най-добрият начин за достигане до хората е чрез създаване на качествено съдържание на LinkedIn страницата.

Pinterest и Instagram са мрежите, които служат за вдъхновение. Това е място, където много брандове присъстват и предлагат необичайни и обичайни идеи за използване на продукти. Любимо място за хората със свободно време.

Как да избера?

Разбираемо да искате вашия онлайн магазин да присъства във всички големи социални медии. Но усилията ви ще бъдат по-ефективни, ако бъдат канализирани на няколко релевантни мента. Ако се съсредоточите върху тях е вероятно да получите повече ползи от тях. Преценете дали имате времето да се ангажирате в Twitter и да се съсредоточите върху взаимодействията с клиенти. Ако нямате това време, то може би ще е по-ефективно да концентрирате времето си в представянето на продуктите ви като източник на вдъхновение. Хубавото е, че при всички ситуации не се нуждате от голям бюджет, за да достигнете до потребителите. Нуждаете се единствено от желание и вдъхновение.

Големи компании с масивни рекламни кампании могат да похарчат големи суми пари, за да се появят и да печелят в тези социални медии. Малките компании съумяват да спечелят от присъствието си в тях и без голям бюджет, защото те успяват да постигнат това чрез креативност. Техният силен коз е прецизното таргетиране. Това е ключът към популярността им в социалните мрежи.

/изображение: Flickr