Маркетингът на съдържанието има потенциал да генерира продажби. Труден е изборът на типа съдържание, върху който да се съсредоточи един малък онлайн магазин. В първата половина на 2015 г. някои онлайн магазини дадоха добри примери за такъв тип маркетинг и определено от тях могат да се научат някои неща.
Patagonia
Patagonia продават във физически магазини и онлайн. Продуктовата линия на компанията се цели в хора, които харесват сноуборда, изкачването на планини, сърфа и т.н. Компанията е идентифицирала една обща черта в клиентите си – влечението към природата. Наскоро Patagonia публикуваха 30-минутно видео, което е за сърфиста и активиста за опазване на природата Рамон Наваро и неговата мисия да опази чилийските брегове. Това видео е удивителен пример за блестящ маркетинг на съдържанието. Той не прави директна реклама на продуктите на онлайн магазина, но показва на клиентите на магазина, че клиентът и търговецът споделят общи ценности. Определено това е категорична проява на голяма хитрост от страна на Patagonia. Когато техните клиенти искат да си купят планинско яке, те веднага ще се сетят за компанията, която споделя техните ценности и любовта им към природата.
Разбира се, произвеждането на такъв материал не е нещо, което е за всеки онлайн търговец. Но когато имате възможност за произвеждане на съдържание, което да подкрепя позицията на клиента, то ще е от полза за вас да превърнете това съдържание във ваша стратегия.
American Apparel
American Apparel са производителени на дрехи, които продават през онлайн магазини в Америка. Компанията е известна със своите провокативни реклами. Те поддържат Instagram профил с над 4000 поста и над 1,3 милиона последователи. Впечатляващ брой постове и последователи. Съдържанието, което се наблюдава в този профил са единствено продуктите на American Apparel. Това, което предприема този онлайн магазин е просто да покаже вече съществуващите фотографии на продуктите, които продава. Изводът за вас е, че ако имате готов материал върху вашите продукти, не трябва да се колебаете да го споделяте чрез социални медии. Хората ценят това съдържание и им харесва да имат достъп до него.
Beardbrand и видео тип „Как да…?“
Интересна е стратегията на Beardbrand за маркетинг на съдържанието. Всяка от продуктовите страници на маслата за бранда в онлайн магазина съдържа видеоклип от YouTube, който показва техники за използване на продукта. Това видео помага на клиентите на онлайн магазина, като им показва правилният начин за използване на продукта. Този тип видео може да се използва от всеки онлайн магазин. При положение, че Beardbrand печели хиляди долари от продажби си струва да предположим, че техният маркетинг на съдържанието е част от онези малки неща, които правят разликата и карат потребителите да оценят бранда по-високо.