Последният филм от космическата сага „Междузвездни войни“ може да даде някой и друг ценен маркетингов урок за създаването на съдържание в онлайн магазин.
„Силата се пробужда“ е седмият филм от „Междузвездни войни“. В САЩ филмът спечели над 325 милиона долара само за 5 дни. Но настрана от печалбите, в маркетингово отношение могат да се извлекат 3 ценни урока.
Експлоатирайте съдържанието
Феновете на Star Wars, които са гледали предишните филми, получиха едно дежа ву в началото на „Силата се пробуда“. Епизод 7 има сюжет, който е сходен с този първият филм, излязъл през 1977 г.
Киноманите харесаха филмът, а урокът е следният: няма нищо лошо в това да предложите отново съдържание, което сте споделили преди време. Темата може да е същата, но това, което ще покажете за пример да изглежда различно и да бъде по-актуално. Можете да превърнете своя блог публикация от преди година в сценарий за YouTube кратко видео или в цветна инфографика и никой няма да възрази. Такъв тип трансформации са особено подходящи за публикации от типа „Как да…?“.
Отговаряйте на въпроси
В месеците, седмиците и дните преди премиерата на „Силата се пробужда“ през декември 2015 г., феновете имаха много въпроси за героите на сагата. Каква е причината, заради която Люк Скайуокър не присъства в трейлъра? Каква е ролята на Хан Соло в новата битка? Феновете получиха отговори на тези въпроси. По същият начин можете да подготвяте съдържание, което да отговаря на въпросите на клиентите на вашия онлайн магазин. Например можете да подготвяте упътвания, в които показвате как работят определени продукти от каталога на магазина.
Привлечете вниманието на аудиторията
„Силата се пробужда“ даде доста отговори преди премиерата си, но и зададе още много въпроси. Интернетът е пълен със статии от типа „99 въпроса, който ни интересуват в новите Междузвездни войни“ и т.н. Лесно можете да вмъкнете препратки към материалите в блога на онлайн магазина, които да провокират вашият клиент да се разровя за още информация, свързана с продуктите ви и да се върне по-късно обратно.
Повече за маркетинга на съдържанието в онлайн магазин.
/изображение: Flickr