Как блога изгражда лоялност у потребителя?

Има онлайн търговци, които разчитат само на продуктовите страници, за да превърнат посетителите в клиенти. Има и търговци, които разчитат на съдържание, добри продуктови описания и въздействащи изображения. Не бъдете от първите, бъдете от вторите. Днес повече от всякога клиентите се влияят не само от факторите цена и препоръки,

Поддържането на блог е главният начин да продавате продуктите, върху които потребителите правят предварително проучване. Другият плюс е, че чрез блога може да продадете и т.нар. алтернативни стоки – т.е. когато потребителите търсят определена стока, но попаднат на друг сходен продукт, който също би им бил полезен и го поръчат.

Как да пишете в блога така, че да продавате

Блог статиите не трябва да бъдат дълги и директни опитите да убедите потребителя да направи покупка. Блог статиите трябва да образоват и да вдъхновяват, а когато е релевантно да препращат към определени продукти. Това не означава, че блог статията не може да се отнася за един конкретен продукт – например може да публикувате съвети за ползване на определени продукти. Когато започнете да пишете статиите си, можете да използвате няколко съвета, които ще подобрят съдържанието:

  • използвайте авторски снимки, за да вдъхнете доверие и да звучите уверено.
  • разказвайте за своя личен опит, когато темата го предполага.
  • посочвайте проблеми и разказвайте за разрешаването им. Главната причина, заради която хората четат статии е да се забавляват и да решават определени свои проблеми.
  • използвайте хубави снимки и видеа. Правилната визуализация подсилва посланието и прави съдържанието по-вероятно за споделяне от потребителите.
  • позволете писането на коментари и задаването на въпроси. Както отзивите в онлайн магазина продават продукти, така и коментарите в блога създават общност.
  • използвайте оригинални и точни заглавия. Потърсете правилните думи, с които да кажете на потребителите за какво се отнася блог публикацията.

Очаквания

Когато потребител отвори блог статия, очакванията се, че той е фокусиран само в съдържанието и вероятността да използва навигацията на сайта, за да разгледа какво продава онлайн магазина е малка. Вие обаче можете хитро да вкарате директни препратки в текста към категориите на онлайн магазина ви или към определени продукти. Все пак се старайте тези препратки да са в контекст, а да не стоят самоцелно.
Тук сме изброили само част от нещата, които можете да направите с блог в онлайн магазин. Можете да прочете и други статии за разработването на блог в онлайн магазин.