Имейл маркетингът е един от най-прецизните и лесни начини за един онлайн магазин да комуникира с клиентите си. Много проучвания и изследвания сочат, че усилията, които се влагат в имейл маркетинга, генерират най-надеждните възможности за печалба. Изпращането на персонализирани съобщения до клиентите е много умен ход от страна на един онлайн магазин, затова подготвихме три възможни подхода за вашия бизнес.
1. Благодарствено съобщение след първа поръчка
Всяка една покупка в онлайн магазин е съпровождана от имейли, които информират клиента за статуса на поръчката му. Те обикновено потвърждават поръчката, известяват клиента за доставката и служат за обратна връзка след доставяне на поръчката. Ако клиентът е нов и поръчва за първи път от вашия онлайн магазин, можете да изпратите допълнителен имейл, с който да му благодарите за доверието и да го приветствате с добре дошъл. Целта е да се убедите, че клиентът е доволен от пазаруването.
Този благодарствен имейл може да съдържа информация за отстъпки и комплименти при следващи поръчки, линк към релевантно съдържание от блога на онлайн магазина, който да дава различни идеи и съвети, свързани с поръчания продукт, контакти за връзка.
2. Покана за потребителски отзив
Писали сме много за потребителските отзиви и връзката им с доверието на потребителите. Накратко: потребителските отзиви могат да убедят потребител да вземе решение за покупка; отзивите се използват като реклами, като публикации в социалните медии и като маркетинг. Предимствата са на лице, но стои въпросът как да мотивирате потребителите да споделят отзив за продуктите ви? Отговорът е прост – молите ги учтиво за това.
Сценарият е следният: изпращате благодарствен имейл за направената поръчка, обяснявате на кратко как потребителските отзиви ще бъдат полезни на другите потребители и прикачвате линк към страницата на продукта, където клиентът ви може да напише своя отзив. Това е само молба и не бива да предлагате нищо в замяна. Ако клиентът ви напише отзив на продукта, чак тогава можете да му благодарите в нов имейл и да му предложите отстъпка или някакъв друг комплимент. Но това е само препоръчително, не и задължително. Онлайн магазините на RAZ.bg са с вградена функционалност за потребителски отзиви, така че този сценарий е съвсем реалистичен за търговците.
3. Съобщение за напомняне
Ако продуктите, които продавате са консумативни – например козметика, хранителни добавки и т.н. – има смисъл да припомняте на клиентите си, че е време да се завърнат във вашия онлайн магазин, за да се снабдят с нови количества от вашите продукти. Съобщението трябва да е персонализирано и да се отнася само за продукта, който вашият клиент е поръчал преди това.
Кои от трите типа съобщения използвате за вашия имейл маркетинг? Споделете в коментарите.