Видео възможностите на Фейсбук започват да набират скорост с отпимизирана функционалност и опции за реклама. Вероятно сте забелязали, че напоследък все по-често се появява някое видео във фейсбук нюзфийда ви. Много онлайн търговци в САЩ вече започват да си задават въпроса дали да не съсредоточат усилията си върху видеото във Фейсбук, вместо в Ютуб. Въпрос на време е и българските онлайн магазини да стигнат до този въпрос. Затова нека разгледаме някои данни.
Използваемост
В края на 2014 г. Фейсбук обявиха, че видео използваемостта в мрежата е достигнала до 3 милиарда гледания на ден. Но въпреки това Ютуб все още е много по-напред в тази класация. В това отношение той все още е победител.
Измерване
Как се измерват резултатите, които двете платформи могат да ви доставят? Фейсбук направи публичен броя на гледанията в края на 2014 г. Преди това беше много трудно да се разбере как видео съдържанието се класира в платформата. Ютуб обаче предлага много по-задълбочен анализ на потребителите, които качват видео съдържание. В това отношение и тук победител е Ютуб.
Видимост в нюзфийда
Фейсбук има интерес да промотира с приоритет своите собствени услуги. Затова видео файловете, качени директно във фейсбук профила, се радват на по-голяма видимост от видеото, което идва от чужд източник като Ютуб.
Начините, по които Фейсбук промотира директно каченото видео са няколко:
- Автоплей – видеото стартира веднага щом плеъра стане видим във фийда.
- Външен вид – Фейсбук видео постът изглежда по-добре от Ютуб видео поста. Той се отличава с това, че плей бутонът е доста по-голям, както и размера на тъмбнейла (заглавното изображение).
Взаимодействие
Във фейсбук едно видео се споделя предимно между приятели, а не непознати. Това създава по-ценни дискусии. Вайрал природата на съдържанието, от друга страна, се поддържа от това, че във видеото могат да бъдат отбелязвани различни потребители. Взаимодействието между потребителите в Ютуб не е на база „приятели виждат съдържанието на приятели“ – то се случва в публичните коментари между съвсем непознати хора. Тук победител за ценно потребителско взаимодействие определено е Фейсбук.
Фейсбук или Ютуб видео?
Отговорът в крайна сметка може да се формулира така. Ако стратегията ви е фокусирана във фейсбук, защото там са повечето ви клиенти, тогава поставете приоритет върху фейсбук видеото. По отношение на взаимодействието между потребителите той е много по-ефективен. Ютуб обаче има голяма роля във видео маркетинга и ако вашата стратегия обхваща повече онлайн места, а не само Фейсбук, тогава трябва да се придържате към неговия плеър, който е надежден за хостинг на всякакво видео съдържание.